JÁTÉKRA FEL!

Szerencse Andrea: Kapd el a nyuszit!

  1. A játék neve, címe: Kapd el a nyuszit!
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció, egymásra figyelés. Összeadás – kivonás, páros – páratlan számok gyakorlása.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne kapkodjanak, amikor megszorítják egymás kezét. A nyuszi elkapásakor ne tépjék szét, ha egyszerre kapják el.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Plüss nyuszi, összeadás-kivonás kártyák, illetve kék és piros papírból kivágott kéz.
  12. Technikai igény: Résztvevők számának megfelelő szék, asztalsor.
  13. Az előkészítés feladatai: Terem berendezése (asztalsor két oldalára székek a résztvevők számának megfelelően, mindkét oldalon egyenlő számban). Összeadást, kivonást tartalmazó kártyák megírása. Papírkéz elkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Terem berendezésében is tudnak segíteni, de a kártyák megírásában is tudnak már segíteni, ha párban segítik egymást.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt a résztvevők leültetése, játék megbeszélés: összeadás, kivonás rövid értelmezése, a páros-páratlan számok megnevezése. Cél megértetése, a nyuszit fel kell kapni az asztalról. A játékosok egymás kezének megszorításával adják egymás tudtára, hogy mi volt a számolás eredménye: előzetes megállapodás alapján lehet páros vagy páratlan az összeadás vagy kivonás eredménye. A játékvezető a kezében lévő kártyákat rakja az asztalra, az első pár játékos pedig számolás alapján dönti el, hogy az aktuális szabálynak megfelel-e az eredmény.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok a padsor két oldalán ülnek, mindkét sorban ugyanannyian. Egymás kezét fogják, és ha érzik a szorítást, akkor azt továbbadják. A soruk utolsó játékosa pedig felkapja az asztalról a nyuszit. Játék: A játékvezető piros kezet tesz az asztalra, ami azt jelenti, hogy csak akkor szorítja meg a mellette ülő kezét, ha a kártyán lévő összeadás vagy kivonás eredménye páros szám. Amelyik sor/csapat hamarabb juttatja el a jelet az utolsó játékoshoz, az nyer. Amelyik sor/csapat elkapta a nyuszit, az a sor előrébb csúszik a székeken, azaz az első játékos hátra megy, és ott ül le. Így haladnak, addig, ameddig vissza nem ér az első játékos az első helyre. Ha a csapat első tagja (az éppen aktuális példánál) hibázik, és rossz jelzést küld hátra, akkor a sor/csapat utolsó tagjának kell előre jönnie, és visszaülni az első helyre. A győztes sor/csapat tagjai piros pontot kapnak. A következő játékban, lehet kék kezet kirakni, ami azt jelenti, hogy a kézjelet csak akkor lehet használni, ha az eredmény páratlan.
  18. A játék lezárása: Lehet visszavágóra játszani.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat megdicsérem. A játékosok mondják el, hogy hogyan érezték magukat. Jutalmazásként piros pontot kapnak
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagyobb számkörre is kibővíthető, vagy második osztályban szorzótáblára gyakorlására átalakítható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Sok szabály betartása miatt, érdemes próbajátékot játszani. A stressz, feszültség oldása miatt, egyszerű műveletvégzéssel kezdeni.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeke élvezték a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szerencse Andrea