JÁTÉKRA FEL!

Győrné Tárkányi Veronika: Kalózok a szigetek körül

  1. A játék neve, címe: Kalózok a szigetek körül
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, kondicionális képességek (elsősorban a gyorsaság) fejlesztése, szociális képességek, tolerancia fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A csoportszobában az esetlegesen útban levő bútorok (asztalok) félrehúzása
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: A szigeteket jelölő anyagdarabok ( takaró…)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Kirakni véletlenszerűen a talajra a szigeteket jelölő anyagdarabokat
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt a játék témájához kapcsolódóan a szabad játékidőben kalózhajókat rajzoltunk és csákókat hajtogattunk, amit a gyerekek szineztek ki.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekeket odahívom a helyszínre, és elmesélem a kerettörténetet. " Képzeljétek el ti vagytok a nagy és rettegett kalózok akik a szigetek között a hajójukkal kincsekre vadásznak. nehéz a dolguk, mert sok a kalóz és kevés a kincs és az életben maradás miatt mindig ki kell kötni a hajótokkal a szigetekre, de sajnos a szigetek fogynak, csökken a méretük, mert a tenger mindig elönti őket." Ekkor a kerettörténetbe beleszövöm a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek sétálnak a térben az elhelyezett szigetek körül. Egy megbeszélt mondatra: " Szigetre kikötni kalózok!" a gyerekeknek oda kell futni a szigetekhez és a cipőjük orrával rá kell állni. A szigeteken egy szabály van érvényvben, hogy csak a szigetekhez lehet hozzáérni egymáshoz azonban tilos! Ha valaki hozzáér a másikhoz, az kiesik a játékból és az is kiesik aki utolsónak ér oda a szigethez. A szigetek száma körről körre csökken és fogy, így egyre kevesebb hely marad arra, hogy elférjenek a szigeteken.
  18. A játék lezárása: A legvégén a kieső játékosokkal együtt szurkolunk a két bennmaradt versenyzőnek, akiknek már csak nagyon kicsi szigetdarab jut.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén mindenkit nagyon megdicsérek, a győztes játékost pedig külön tapssal jutalmazunk. megkérdezem a gyerekektől, hogy hogy érezték magukat a játék során, kinek tetszett. Mivel mindenkinek tetszett, így megígértem, hogy másnap is eljátszuk a játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már jól ismerik a játékot ki lehet találni más nehezítéseket, például különböző "kincsesládákban" korongokat helyezek el, amit a szigetekre lépésig össze kell gyűjteni plusszban.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Külön ki kell emelni a szabályban, hogy tilos egymáshoz hozzáérni a játék folyamán.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/folderview?id=0B9-zSqwPG5YzazA0TnVPS1VveUk&usp=sharing
  24. A Játékot lejegyezte: Győrné Tárkányi Veronika