JÁTÉKRA FEL!

Szabó Ágnes: Színező

  1. A játék neve, címe: Színező
  2. A játék pedagógiai célja: Csoporttudat erősítés
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs szükség biztonsági intézkedésekre.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség.
  12. Technikai igény: A játékhoz semmilyen technikai kellékre nincs szükség.
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék bemutatása, játékszabályok elmondása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. Az óramutató járásával megegyező irányban indul a játék, úgy, hogy elindítom a kört a fehér szóval. Sorban mindenki hangoztatja mindaddig, míg valaki a fehér helyett feketét mond. Ekkor megfordul az irány és óramutató járásával ellentétesen megy tovább a játék. Aki hibázik, időlegesen kiesik, leguggol. A kiesőket úgy lehet kiváltani, hogy az éppen soron következő játékos a piros színt mondja. A guggoló feláll, a kiváltó mellett lévő folytatja a színválasztást. Kétszer egymás után a fekete színt nem lehet hangoztatni, ha mégis kiesik a játékos.
  18. A játék lezárása: A játéknak a visszajelzéseket figyelembe véve én vetek véget.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden játékost megdicsérek, megköszönöm, hogy részt vettek és visszajelzéseket kérek a játékkal kapcsolatban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a játék már gördülékenyen megy, lehet egy újabb színnel gazdagítani a játékot. Pl. ha valaki a kék színt mondja, egy játékos kimarad és minden 2. mondja ezt a színt. Ha a 2. ember fehérre vált, akkor megy tovább egyesével.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályokat fokozatos ismertetem, először kipróbálunk egy utasítást, ha már érthető, akkor jön a következő. Ha már biztonságosan megy, próbálhatunk gyorsítani a játék menetén. Ha variációkat is használunk a gyorsítás korosztálytól függ.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek szerették a játékot, de menet közben újabb szabályokat kellett hozni, mert előfordult, hogy a kör egy kis részénél folyt csak „ide-oda” a játék, amit a kisebbek nehezen tudtak tolerálni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabó Ágnes