JÁTÉKRA FEL!

Győriné Eszényi Zsuzsanna: Vitaminbomba

  1. A játék neve, címe: Vitaminbomba
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek számára a dobás-elkapás gyakorlása, közösségi szellem erősítése,gyors reagálóképesség fejlesztése,egészséges életmódra nevelés.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét arra,hogy próbáljanak ne túl nagyot dobni,figyeljenek egymásra. Kövessék a plüss útját,legyenek készek elkapni azt.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 alma plüss,1 áfonya plüss
  12. Technikai igény: Nincs szükség semmilyen speciális eszközre.
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés( óvodai csoportszoba). Szőnyeg feltekerése,asztalok,székek félretolása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérem a gyerekeket,hogy segítsenek a szőnyeg feltekerésében illetve az asztalok,székek áthelyezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a kerettörténetet: " Ti nagyon jó szomszédai vagytok egymásnak,és szeretitek a gyümölcsöket, vigyáztok az egészségetekre. Kedvesek vagytok egymáshoz,ezért küldtök a szomszédoknak gyümölcsöket." Majd elmondom a játékszabályt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak velem együtt,nálam van a gyümölcsplüss,én indítom a játékot. -" Küldöm X-nek" X küldi tovább Y-nak stb. Próbálják meg egyből tovább dobni a plüsst,ahogy megkapják. Figyeljenek egymásra,olyannak is dobják akinél még nem vol.Igyekezzenek a plüsst ne túl magasra és ne túl erősen dobni. Kezembe veszem a következő plüsst: – "Küldöm Z-nek". Most már két plüssel történik a játék. Figyeljenek,hogy egyszerre két plüsst ne dobjanak egy társuknak.
  18. A játék lezárása: A külső körülmények hatásait és a gyerekek visszajelzéseit figyelembe véve én állítom meg a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket,megköszönöm a részvételüket a játékban, megkérdezem,hogy érezték magukat,hogy tetszett nekik a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egy gyümölcssel játszuk. Egymásnak dobálás közben mondókát mondunk: "Alma,alma,piros alma,bumm!" Akinél a "bumm" elhangzik ( az kevés vitamint evett) annak le kell ülnie a sarkára,de játékban marad. Az lesz a győztes ebben a versenyhelyzetben aki állva marad utolsóként (mert sok vitamint evett). Itt figyelniük kell már a dobás irányára is,illetve arra,hogy minél gyorsabban továbbadják a plüsst,mielőtt elhangozna a "bumm".A sarkukon ülő társaiknak is dobhatják a plüsst, akkor nem történik semmi,megy tovább a játék. Az ülő társak is kiejthetik az állók közül azt,akihez odaér a plüss a mondóka végén. Ritmusérzéket is fejleszthetünk ha már jobban megy a játék és a mondóka ritmusára dobják egymásnak a plüsst.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabály elmondása után,rövid gyakorlás következik,hogy a gyerekek megismerjék a játékot és ráérezzenek a vele járó örömre. Fokozatosan jöhet a következő lépés a következő eszközzel. Végig figyelek a gyerekek testi-lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek tetszett a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Győriné Eszényi Zsuzsanna