JÁTÉKRA FEL!

Méregh Károlyné: Kapd el a labdát!

  1. A játék neve, címe: Kapd el a labdát!
  2. A játék pedagógiai célja: Jobb – bal gyakorlása, ismeretek bővítése a földünk élővilága témakörben.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek figyelmét fel kell hívni arra, hogy a labda elkapásakor figyeljenek a mellettük állókra!
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Földgömb mintázatú léglabda
  12. Technikai igény: Nincs szükség technikai kellékre, szabadon játszható akárhol.
  13. Az előkészítés feladatai: Úgy kell elrendezni a helyszínt, hogy kör alakban tudjanak állni, legyen elég hely a labda biztonságos elkapásához.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékot megelőzően beszélgetés a föld napja alkalmából. Óvodás korú gyermekek meglepően sok ismerettel rendelkeznek a földünk élővilágáról. A csoport minden tagja jól ismeri egymást, keresztnéven szólítják egymást.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék megkezdése előtt ismerkedés a földgömb labdával. Kék szín – víz egyéb színek – szárazföld
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, a vezetőnél /felnőtt/ van a labda. Röviden ismerteti a játékszabályt: Figyelni kell a labda elkapására és a pontos dobásra is. – Labda dobásával egyidejűleg néven kell szólítani azt a gyermeket, akinek célozza azt. – Jobb hüvelykujj ahol megfogta meg a labdát, azt a helyet kell megnevezni. / szárazföld – víz/, majd mondani kell egy ott élő állatot. Amint válaszolt, már folytatódhat a játék, labda dobása bárkinek a körben. Egymás válaszának helyességét a gyerekek is ellenőrzik.
  18. A játék lezárása: Addig játsszuk a játékot, amíg mindenki kétszer- háromszor sorra nem került. Közösen megbeszélhetjük, melyik földrész szerepelt többször a válaszok között, s azt is, miért.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a sok jó válaszért, a helyes labda dobásért, elkapásért. Közösen ötletelhetünk más szabályok alkotásán is
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Idősebb gyerekeknél kérhetjük, hogy nevezzék meg a földrészt is, és csak az ott élő állatot fogadják el jó válasznak. – A játék megkezdése elött meg lehet beszélni, jobb- vagy bal hüvelykujj helye a mérvadó a hely meghatározásánál. – A szárazföldi állatok lehetnek: csak madarak; négy lábúak; – Közlekedési eszköz is lehet a válasz: szárazföldi – vizi. Amikor már jól megy a játék, egy ügyes gyermek is vezetheti.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon megszerették ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Méregh Károlyné