JÁTÉKRA FEL!

Stiebné Dékány Ibolya: Állatkerti Mesevonat

  1. A játék neve, címe: Állatkerti Mesevonat
  2. A játék pedagógiai célja: A gyermekek ismereteinek rögzítése; állatnevek gyakorlása; figyelmük, koncentrációjuk, gyors reagálási készségük fejlesztése. Pozitív érzelmeik fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék folyamán figyeljenek egymásra, ha elhagyják helyüket.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Állatos dominó
  12. Technikai igény: Minden gyermeknek szék, 2 db asztal.
  13. Az előkészítés feladatai: A két asztalt hosszában összetoljuk, majd mindenki egy széket helyez el az asztaloktól kicsit távolabb, körben.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek besegítenek a csoportszoba átrendezésében, így fokozódik várakozás öröme és ráhangolódás. Az állatos dominót lefelé fordítva, összekeverve elhelyezik az asztalon.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Állatkertbe utazunk, de a mesevonatba csak jeggyel szállhatunk be. Ezek a jegyek lesznek most a dominók, amikből egyet elvehet mindenki az asztalról, és a széke mögé áll vissza.
  17. A játék menete, játékszabályok: A két asztal hosszában összetolva, rajta egy maradék dominó, amelyet felfordítok, és indulhat a „beszállás”! Akinél olyan állat van, amit lerakhat az asztalon lévő dominó bármelyik feléhez, kimondja az állat nevét hangosan, és már le is teheti, majd leül a székére, így beszállt a vonatba. A dominósor csak a két végén folytatható, oldalirányban nem!
  18. A játék lezárása: Az a cél, hogy mindenki lerakja a dominóját, és így „beszáll” a mesevonatba. Aki nem tudja lerakni, nem elég fürge és nem figyel kellőképpen, nem mehet a mesevonattal, kiesik a játékból.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Folyamatosan dicsérem őket, a bátortalanabbakat buzdítom. Újabb játékkal újabb lehetőséget kapnak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már magabiztosan játsszák, elvehetjük a székeket, arra figyelve, hogy ne tóduljanak egyszerre az asztalhoz, hanem a szabályt betartva egymásra figyeljenek. Nehezíthetjük azzal, hogy csak az egyik oldalon folytatható a dominósor, a másik végét lezárjuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabály érthető ismertetése, megértetése.Szükség esetén bemutatom, hogy még érthetőbb legyen. A játék folyamán figyeljenek egymásra.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték a játékot, kérték, hogy újra játsszuk el. Egyre gyorsabban ismerték fel, hogy mikor tudják dominójukat lerakni. A legnagyobb öröm akkor volt, amikor mindenki „beszállhatott a Mesevonatba”.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Stiebné Dékány Ibolya