„Szempárbaj. Kártyalapok közül, aki a varázslót húzza, az lesz a kacsintó, kiválasztott. A játékosok körben ülnek az erdei pázsiton, mindenki váltásra a szomszédja szemébe néz, keresi a varászlót, aki közéjük férkőzött. A kiválasztott gonosz varázsló az, aki egy kacsintásával elvarázsolja azt manóvá, akire rákacsintott,s az a játékos kiesik a játékból. Úgy oldhatjátok fel a varázslatot, ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, azt jeleznie kell (pl. kéznyújtás),de nem árulhatja el egyelőre, kire gyanakszik. Ha már 3 játékos (manó) sejti ki a kacsintó vagyis a varázsló, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk a játékosra. Ha nem ugyanarra mutatnak kiesnek a játékból.Ha mind 3-an ugyanarra mutatnak a varázsló esik ki és ők visszaváltoznak manókból gyerekekké. Akkor is kiesik a játékos, ha 3-an rámutatnak rá, azt gyanítva ő a kacsintó (pedig nem ő). Ha már csak a varászlóval együtt 3-an maradtak a játékban, akkor a kacsintó/varázsló/ nyert. Ha lefüleltétek a varázslót, akkor ti nyertetek .”
Taskó Szilvia
Célcsoport: 5-9 év