JÁTÉKRA FEL!

Farkas Eleonóra: Kezeket keresztben

  1. A játék neve, címe: Kezeket keresztben
  2. A játék pedagógiai célja: A játék, mint pedagógiai varázspálca Cél: Mozgáskoordináció fejlesztése, jobb-bal gyakorlása, figyelem, megosztott figyelem, koncentráció fejlesztése, munkatempó fokozása, együttműködő képesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a résztvevők figyelmét, hogy ne csapjanak nagyot társuk térdére, ne okozzunk fájdalmat egymásnak.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: Székek 
  13. Az előkészítés feladatai: Körben elrendezzük a székeket és elhelyezkedünk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A berendezett terem láttán ötletelés a leendő (várt) játékról. (Vajon, mit játszunk?)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mivel mindannyian ismerjük egymást, hiszen egész tanévben együtt töltjük ezeket a fejlesztő órákat, ezért a bemutatkozás nem szükséges. Üdvözöljük egymást a kezünket, tenyerünket körben összeérintve. Ismertetem a játék nevét.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindannyian körben ülünk úgy, hogy a térdeink összeérnek. A feladat, hogy egymás térdére tesszük keresztben a kezeinket és mindenki a másik térdén nyugvó kezét emeli meg és sorban, aki következik. A kör így indul el az egyik irányba, azt kell a többieknek követniük. A tempón, ha jól megy, idővel lehet gyorsítani.
  18. A játék lezárása: Mivel ez a játék a fejlesztés lehetőségét szolgálja, a jó hangulatot és az együtt játszás élményét adta, ezért nem kiesésre játszottunk, hanem, amikor éreztem, hogy kellő ritmusban, jól begyakorolva megy a játék, lezárom, véget vetek a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a résztvevőket, megköszönöm az aktivitásukat, együttműködésüket. Megkérdezem, ki hogyan érezte magát? -Mit viszel haza a mai foglalkozásról?-
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítés 1.: Ha valaki kettőt tapsol, csap a másik térdére, megfordul a kör és ebben az irányban folytatódik a játék. Figyelni kell a megváltoztatott irányra. Nehezítés 2.: Miközben folytatódik a kör jobb és bal irányba, tapsolás közben mindenki mond egy szót, nevet (növény, állat, tárgy, híres ember, költő, író –életkortól függően). Nehezítés 3.: Miközben megy a játék körben szóláncot mondunk (utolsó hanggal kezdődjön a következő szó)
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályt részletesen, érthetően, minél egyszerűbben megfogalmazva mondom. Próbakört játszunk az igazi játék elkezdése előtt. A nehezítéseket csak a jó begyakorlást követően építem be. Az izgalom fokozására próbálom gyorsítani a játék ritmusát.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek mindvégig nagyon felszabadultan, vidáman játszottak, így azt láttam, hogy ez a játék mindenkinek jól értelmezhető, kivitelezhető, követhető volt. Számomra is élmény volt a gyerekek örömteli együtt játszása, mivel én is tagja voltam a csapatnak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Farkas Eleonóra