JÁTÉKRA FEL!

Keresztesy-Mészáros Hajnalka: Macska-egér játék

  1. A játék neve, címe: Macska-egér játék
  2. A játék pedagógiai célja: Elsősorban a koncentráció és a figyelem fejlesztesé a cél. De alapvetően jelen van a logikus gondolkodás a gyors reagálás is. Nem titkolt cél a jó hangulat!
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A szabályok alapos ismertetése a balesetek elkerülése érdekében.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mivel ez a futójáték, érdemes előtte bemelegíteni, akár egy kidobós játékkal is.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Felvezetés lehet: Ki szereti az állatokat? Kinek van otthon saját állata? Milyen? Lehet rövid beszélgetés ezekről , vagy találós kérdéssel rávezetni a két főszereplő állatra a gyerekeket. Aki kitalálja az lehet a kezdő játékos. Egy macska és egy egér. Rá lehet vezetni még a feladatra is őket: mit szokott ez a két állat csinálni, egyik a másikkal, – kergetni…..máris megvan a feladat, mostmár csak a szabályok megbeszélése van hátra és indulhat is a játék.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Alakítsunk ki egy kört. 2. Jelöljünk ki, válasszunk ki egy macskát és egy egeret. 3. Minden második ember forduljon kifelé. 4. A macskának kergetni kell az egeret. 5A macska a körön kívűl helyezkedik el, az egér belül. 6. Sípszóra indulhat a játék. 7. Az egér szabadon mozoghat a körön belül és kívűl is, viszont a macska nem. De a "macskaságot" át tudja adni bármelyik társának, aki neki háttal áll, mégpedig úgy, hogy megérinti a vállát hátulról és azt mondja -Macska! Ekkor a megérintett gyerek lesz a macska és kergeti tovább az egeret, az előző macska pedig beáll annak a gyereknek a helyére, akinek átadta a macskaságot. A macska csak akkor tudja elkapni az egeret, ha mindketten kívűl, vagy épp belül vannak. Cselezésekkel, leleményességgel lehet egymást kijátszani, illetve a gyorsasággal hatékonyabbá tenni. Ha a macska elkapja az egeret megfordulnak a szerepek. Itt is sokat számít a gyorsaság, mert ha ügyes a játékos, szinte azonnal elkaphatja társát. Ha elfáradtak, akkor lecserélhetjük őket! A gyors és leleményes helyzetmegoldással pörgössé lehet tenni a játékot! Ha nagyon jól megy, ki lehet próbálni két egérrel, vagy két macskával is! Érdekes!
  18. A játék lezárása: Játszhatjuk úgy is, hogy a megfogott egereket leültetjük. Ők kiestek. Ilyenkor addig lehet folytatni, még van áldozat, vagyis egér. Ennek az lehet a veszélye, hogy a leültetett gyerekek unatkoznak. Leginkább akkor van vége, amikor akarjuk, vagy lejárt a rendelkezésre álló időnk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Meg lehet beszélni mik voltak a hibák, hogy lehetett volna jobban megoldani helyzeteket! Milyen stratégia lett volna jó. Miért érdemes figyelni….stb.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: pl. növelni a szereplőket. Lehet két egér, két macska, esetleg egy kinevezett ember, aki menedék is lehet akár. Ház, ahová ha több szereplő van, akkor befuthat az egér. De a több szereplőt már csak akkor javaslom, ha egy-egy szereplővel már nagyon gördülékenyen megy a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatos figyelemmel kell kísérni a játék menetét. Nagyon jól jön a lelkesítés is! Cselezz! Fuss! Hajrá! Kapd el! stb….
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Keresztesy-Mészáros Hajnalka