JÁTÉKRA FEL!

Tóth Gyuláné: Találd meg a helyedet!

  1. A játék neve, címe: Találd meg a helyedet!
  2. A játék pedagógiai célja: A térbeli tájékozódás fejlesztését szolgáló játék.Alkalmat teremt a névutók/ mellett, előtt, mögött../gyakorlására,valamint az oldaliság/ bal, jobb/ elsajátítására, gyakorlására. Emellett a színismeret fejlesztésére is használható.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 5 db különböző színű, papírból készített kúp, amely a gyermekek orrára rögzíthető, egy 120×120 cm nagyságú 9 négyzetre tagolt csomagolópapír, valamint kis kártyák, amelyeken színes nyilak vannak a 9 mezős ábrán.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Csak a kellékek bekészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kellékek bekészítése már felkelti az óvodás gyermekek érdeklődését, a színes eszközök, a nagyméretű papírlap látványa már elég a motivációhoz
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom, hogy egy érdekes játékot fogunk játszani: -Ti színes csőrű madarakká fogtok változni, ez a szőnyegre terített papír lesz a kalitkátok! A színes csőrök kioszthatóak tetszőlegesen, de lehet becsukott szemmel is választani, vagy kiszámolóval is kiosztható: -Számolja ki Zolika ki lesz a kék csőrű madár! …..stb/ én ezt a módszert választottam /.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék szabálya, hogy egy kis kártyát kapnak, amelyen ábrázolva van, hogy melyik madárnak merre áll a csőre.Ez alapján kell megtalálniuk a helyüket. A 9 osztású kalitkában a megfelelő négyzetet is meg kell találni, és figyelni kell, hogy melyik irányba áll a madár csőre.Amikor mind az öten megtalálták a helyüket, akkor a kimaradó üres négyzetbe is áll egy-egy gyermek.Ezután változatos feladatot lehet adni, pl. -Mindenki adja át az előtte állónak, vagy a bal oldalán álló gyermeknek! – Nevezd meg ki áll a jobb/ bal oldaladon!…stb. A versenyszellemet is bele lehet vinni azzal, hogy egyszerre kapják meg az egyforma kártyákat, és a feladat, hogy: -Ki találja meg leghamarabb a helyét?
  18. A játék lezárása: Az óvodáskorú / ebben az esetben nagycsoportos / gyermekek figyelme viszonylag rövid ideig tartható fenn, ezt befolyásolja, a játék érdekessége, nehézsége is -ez nem egy könnyű játék. Figyelmük lankadása esetén, zárásként: -A madarak kirepülhetnek a kalitkából, és elrepülhetnek az erdőbe! /repülhetnek egy kört a csoportszobában/. Ezután bekérem az eszközöket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A dicséret az egyik leghatásosabb nevelési eszköz, így megdicsérem őket, esetleg kiemelek 2-3 gyermeket aki a leggyorsabb, legügyesebb volt. Az óvodásoktól nem kell visszajelzést kérni, mert ők mondják kérdés nélkül is, pl.: – De jó volt! -Holnap is játszunk ilyet?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezített változatként nem az alapszínekkel játsszuk, hanem árnyalatokkal , amely a színfelismerést fejleszti.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Arra feltétlenül figyelni kell, hogy minden gyermek legyen madár.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Gyuláné