JÁTÉKRA FEL!

Zsók Csilla Laura: 101 labda

  1. A játék neve, címe: 101 labda
  2. A játék pedagógiai célja: Figyeljenek a tanulók egymásra. Térben való tájékozódás, helyezkedés. Stabil labdaelkapás, majd az ellenfél területére való átdobás pontossága. Csapatszellem erősítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a tanulók figyelmét a pontos labdaátadásra, nehogy egymást dobják meg. A terem közepén levő padnak ne fussanak neki. A labdaelkapásnál figyeljenek társaikra, ne szaladjanak egymásnak.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: pad, sok-sok labda, síp
  12. Technikai igény: : nincs szükség semmire
  13. Az előkészítés feladatai: pad letétele a pálya, terület közepére, labdák előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: : pad, labdák előkészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A tanulókat két csoportra osztom, majd elmondom a szabályokat, esetleg segítek a területükön való elhelyezkedésben. A tanulók 9-10 évesek, ezért tornasorba állítottam őket, s 1-es, 2-es jelöléssel alakítottam ki a csapatokat. Így vegyesen szerepeltek fiúk és lányok.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Minden tanuló kapott 1 rózsaszín labdát. 2. A kialakított csapatok elfoglalják a helyüket. 3. Cél a labda átdobása a másik térfélre. 4. A verseny sípszóra kezdődik. 5. Minden labda 1 pontot ér. 6. Győztes az a csapat ahol kevesebb labda van, kevesebb a pontszám. 7. A labdát csak dobni szabad, nem lehet beleütni, belerúgni. 8. A verseny ideje 3×1 perc. 9. A következő fordulóba más színű labda is bekerül, ami 2 pontot ér. 10. Az utolsó fordulóba megint új színű labda kerül, ami 3 pontot ér.
  18. A játék lezárása: A győztes csapatot (kevesebb pontszámú) megtapsoltuk, ők választhattak új játékot. (természetesen csapatjátékot)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék után megbeszéltük az esetleges hibákat – elhelyezkedés okozott problémát -, megdicsértem őket amiért figyeltek egymás testi épségére. A következő alkalommal szívesen választották ezt a játékot, mert nem igényelt hosszú időt a csapatválasztás és az eszközök előkészítése, így több fordulót is tudtak játszani.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más színű labdák is bekerülnek a játékba, melyek több pontot érnek, ezért jobban kell figyelni arra, hogy minél hamarább és minél messzebb tudják átdobni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: csak a játékidő mérése, esetleg a verseny megállítása, ha valaki szabálytalanul játszik
  22. Egyéb/megjegyzés: Jól megmozgatta a gyerekeket, szabadon kiabálhattak, buzdították egymást. A 2-3 alkalommal már megbeszélést tartottak a játék előtt, hogy ki hol helyezkedjen el. A magasságot is figyelembe vették. Előre állították a lányokat, hiszen ők gyengébbeket tudnak dobni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Zsók Csilla Laura, (csillazsok@gmail.com)