JÁTÉKRA FEL!

Prajcerné Ács Marianna: A legnagyobb hódító

  1. A játék neve, címe: A legnagyobb hódító
  2. A játék pedagógiai célja: A közösség összekovácsolása, egymás alaposabb megismerése, a figyelem és a memória fejlesztése.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem jellemző, esetleg arra érdemes figyelni, hogy a játékosok véletlenül se tegyenek bántó megjegyzéseket egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: A résztvevők számának megfelelő papír-darabka, íróeszköz, tábla és táblai íróeszköz.
  12. Technikai igény: Célszerű egy szék minden résztvevőnek.
  13. Az előkészítés feladatai: Mindenki készítsen elő egy pici papír-darabkát, amelyre felírja az általa választott szót.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítségnyújtás nagyobb papír-lapok feldarabolásában, kiosztásában. A megírt kis kártyák összegyűjtésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Olyan játékot fogunk játszani, amelyben kiderül, hogy közületek ki a legnagyobb hódító, aki az összes többi játékos birodalmát képes lesz a saját birodalmához csatolni, meghódítani.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok leülnek egy tanteremben, majd egy kis papír-kártyára felírnak egy országot, szigetet, vagy valamilyen területet. A kis kártyát félbehajtják, hogy a többiek ne láthassák, mi került a lapra. Érdemes úgy országot választani, amely nem jellemző a játékosra, hogy nehéz legyen kitalálni, ki választotta az adott birodalmat. A játékvezető összegyűjti a kártyákat, majd sorban felírja a rajtuk lévő országokat a tábla egyik felére. Ezután kiválaszt egy játékost, aki tippelhet valamelyik felírt terület gazdájára. Ha kitalálta, ki az, akkor ő meghódította az adott birodalmat. Ezt a táblára fel is jegyzi a játékvezető: felülre írja a hódítót, alá rendeli a meghódítottat. Közben a tábláról le is törli az adott ország nevét a többi mellől. Ezt követően újra ez a játékos tippel. Ha nem találja ki, akkor az tippelhet tovább, akit nem sikerült kitalálnia. Akit már meghódítottak, az nem játszik tovább. Ha valakinek sikerül olyan embert kitalálnia, akinek már vannak alárendeltjei, az természetesen elnyeri az alá tartozó birodalmakat is. A cél, hogy az összes birodalmat megszerezze egy valaki.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, mikor egy játékos meghódította az összes területet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes játékosnak mindannyian gratulálhatunk, hiszen nagyon ügyes megfigyelő volt amellett, hogy azért szerencse is kell egy jó tipphez. A játék végén megkérdeztem a játékosokat, hogy tetszett nekik a játék, milyen tapasztalataik voltak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék más kerttörténetre építve másképp is játszható. Lehet változtatni a témát, országok helyett lehet más ötlet is: például állatok, növények, zenekarok, ételek, bármi.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék vége felé, mikor már csak kevesen találgatnak, nehéz követni, hogy ki van még a játékban. Ilyenkor a játékvezető segíthet azzal, hogy a játékban lévők kezét felemelteti. Ha nehezíteni akarjuk a játékot, akkor ezt a segítséget nem adjuk meg. Ezzel is a megfigyelőképességet és a memóriát fejleszthetjük.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot 3 alkalommal játszottuk el a gyerekekkel és nagyon élvezték. A harmadik alkalommal nem akartak megadott témát sem, hanem tetszőleges szót kellett kiválasztani. Itt már bőven volt humor is a játékban mindamellett, hogy jó kis kirándulást tehettünk a gyerekek személyiségének megismerésében.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Prajcerné Ács Marianna