JÁTÉKRA FEL!

Farkas Andea: Add tovább

  1. A játék neve, címe: Add tovább
  2. A játék pedagógiai célja: Kezdő csoportoknál akár lehet névtanulás, szakórákon lehet fogalomtanulás…
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: esetleg átismételni az anyagot
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: összegyűjteni minél több fogalmat, fogalomtárakat létrehozni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A fogalmak témakörének behatárolása, a játékvezető egy szóval elindítja a játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körben állva felfelé nyitott tenyérrel, a szomszédok összeérintve az ujjaikat.. Mindenki eldöntheti, hogy jobbra vagy balra folytatja a játékot, ekkor arrafelé ad „pacsit” a másik kézre. Válaszolni azonnal kell. Adott témakörön belül különböző szabályokkal is folyhat a játék. Pl. lehet szóláncot készíteni, definíciót elmondani, verset idézni, …. (Mi a 9. osztályosokkal matematika vizsga előtt gyakorlásképpen halmazelméleti fogalmakat, geometriai fogalmakat kerestünk szólánccal) Ha valaki nem tud azonnal válaszolni, a szomszédjai is megtehetik, ezzel kiejtve őt. Ha a kiesettek tudnak válaszolni az adott játékos helyett, visszakerülhetnek a helyükre. Azért akinél a pacsi jár, kapjon 5-10 mp-et!
  18. A játék lezárása: Vagy időre (pl. egy szakóra elején 5 perc az ismétlésből) vagy elfogyó játékosok 2 főig, vagy ha kifogyott a fogalomtár.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szakórán bármely szokásos jutalmazási forma, ha valami nagyon nem ment, újra átbeszélni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A témakörök állandó bővítése. Ha sokan vannak, akár két vagy több helyről is indulhat a kör. Ilyenkor a kiesettek több helyen is beszállhatnak. Elképzelhető versfelmondás is így soronként, osztályfőnöki órán egy téma feldolgozása előtti „mi jut eszedbe erről” játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Indítás, kiesés figyelése, szaktanár esetén a pontosság, elfogadhatóság meghatározása.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Farkas Andea