JÁTÉKRA FEL!

Vajcs Ágnes: Zombitámadás

  1. A játék neve, címe: Zombitámadás
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők a 7. óra elején egy bemelegítő játékot játszanak, melynek során egyúttal átismételjük az adott leckében tanult német szavakat
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét fel kell hívni arra, hogy szaladgálás közben figyeljenek magukra és egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: hosszú kötél
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen technikai eszközre
  13. Az előkészítés feladatai: A szabadban a játék kezdete előtt kb. 20 m-es kötéllel ki kell jelölni a pályát, amelyen belül a résztvevők játszhatnak.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Még a játék kezdete előtt kérjük meg a résztvevőket, hogy ismételjék át a tanult szavakat, mert a játék egyik célja a szavak ismétlése lesz.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék kezdete előtt ismertetem a játékszabályokat és a kerettörténetet.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékhoz szükség van egy önként jelentkezőre, ő lesz a zombi. A zombi a kötéllel körbe határolt pályán kívül áll, míg a többiek azon belül helyezkednek el. A földet zombitámadás érte. Már csak ez a pár ember maradt. A zombi befut a pályára és kergeti a bent lévő embereket (természetesen zombihoz illő mozgással, hangokkal). Ha elkapja őket, csak egyféleképpen menekülhetnek meg: a zombi mond egy szót magyarul (a tanult szavak közül), ha a játékos tudja ennek a szónak a német jelentését, megmenekül és futhat tovább, ha nem, ő is zombivá válik, és ő is kergeti társait. A játékosoknak csak a kötéllel kijelölt pályán belül szabad mozogniuk.
  18. A játék lezárása: Mivel a játék célja a ráhangolódás, bemelegítés mellett a tanult szavak ismétlése, a játékot nem kiesésre játsszuk. Ha minden játékos zombivá válik, indulhat egy újabb kör, amelyhez szintén egy önként jelentkező zombira lesz először szükség. A játékra szánt idő elteltével, a játékvezető véget vethet a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megköszönjük a részvételt, megdicsérjük a játékosokat, megkérdezzük, hogy érezték magukat a játék során? Milyen élmény volt számukra, hogy nem a szokásos módon került sor a szavak ismétlésére.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék úgy is játszható, illetve nehezíthető, hogy a szavak helyett, kifejezéseket vagy mondatokat gyakorlunk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ismertessük a szabályokat fokozatosan. Először próbáljuk ki úgy, hogy a zombi elkap egy játékost, aki szintén zombi lesz. Ezután mondjuk el, hogy a zombivá válást ki lehet váltani azzal, ha ismerik az adott szó jelentését. A játék során figyeljünk arra, hogy csak a kijelölt pályán játszanak a játékosok, ügyeljünk a résztvevők testi épségére.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők a játékot láthatóan és elmondásuk alapján is nagyon élvezték.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vajcs Ágnes