JÁTÉKRA FEL!

Szendreyné Bere Éva: Diszes plüsselkapó

  1. A játék neve, címe: Diszes plüsselkapó
  2. A játék pedagógiai célja: Diszlexiás gyerekeknek nehézséget okozó betűk kiolvasásának gyakorlása
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szabályok tisztázása, terep elrendezése
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: : Kötél, 1db plüssmaci (nagy), szótagkártyák (bo, do, po, ko, go stb.), matricák (ugyanolyan szótagokkal, mint a kártyákon)
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: tereprendezés, szókártyák és névjegykártyák készítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: segítséget kérek a játékterület berendezéséhez, illetve a névjegykártyák megírásához
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: egy királynak 8 gyermeke van: 2 BO, 2 DO, 2 PO, és 2 OD. Nagyon nehéz őket megkülönböztetni, mert igen-igen hasonlítanak egymásra. A nevük is hasonló, így a kis mackó akit kaptak az édesapjuktól, nem tud köztük különbséget tenni. Ha jól játszunk, a végére megtanulja ….
  17. A játék menete, játékszabályok: van 4 kártya a négy névvel. Mindkét csapat tagjai elosztják egymás között ki melyik „herceg” lesz, és a megfelelő kis névtáblát ráteszik a ruhájukra. A pálya közepén egy kötelet fektetek le, amire ráhelyezem a játékmacit. A feladat az, hogy az a játékos igyekezzen felkapni a földről a macit hamarabb, akinek a neve szerepel a kártyán amit felmutatok. Ha nem a jó nevű játékos vette fel a macit, az ellenfélé a pont. Amelyik csapat több pontot gyűjt, választhat, hogy mit játszunk ezután. Úgy játszottuk tovább, hogy a neveket kicserélték a gyerekek, és a pólójuk belső oldalára ragasztották fel. így nem tudtak az ellenfél azonos nevű játékosára támaszkodni…
  18. A játék lezárása: pontok összeszámolása, dicséret, biztatás
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: -a győztes csapatot pl.piros ponttal lehet jutalmazni, vagy azzal, hogy ők választhatják ki a következő játékot
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – a diszkalkuliával küzdők számára is lehet alakítani, (előre megadott számokat pl.: 12 választanak a gyerekek, majd én műveleteket mondok pl.: 3×4, erre kell a 12-eseknek elkapni a plüsst)
  21. A játékvezető speciális feladatai: – a két csapat elosztása legyen képességeket tekintve kiegyenlített
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szendreyné Bere Éva