JÁTÉKRA FEL!

Orbán Katalin Anna: Szabadulás a labdáktól

  1. A játék neve, címe: Szabadulás a labdáktól
  2. A játék pedagógiai célja: Különböző labdakezelési technikák gyakorlása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szóbeli figyelmeztetés – a labdákra fokozottan figyelni (különböző labda, más-más súly/sebesség)
  6. Résztvevők száma: 30+
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: tornapad (3 db), kosárlabda, röplabda, focilabda, teniszlabda, gumilabda (4-4)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Labdák felfújása, ellenőrzése, padok berendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Labdakezelési technikák elsajátítása, gyakorlása. Szerek előkészítésében aktív segítség.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék elején elmondom a játék nevét és célomat. (Labdadobási, rúgási technikák gyakorlása, játékos keretek között, versenyhelyzetben.)
  17. A játék menete, játékszabályok: Két csapatban, külön-külön térfélen azonos számú, de különböző típusú labdáktól, adott időn belül kell a labdakezelésnek megfelelő módon, meghatározott technikával kell az ellenfél területére átjuttatni a labdákat. (Kosárlabda – kétkezes mellső átadás, röplabda – alsó nyitás, focilabda – kétkezes felső átadás, gumilabda – szabadon választott. Játék előtt, bemelegítés közben átismételjük.) Játék közben technikajavítás.
  18. A játék lezárása: Sípszóra/adott időben leállni, egy-egy térfélen a labdák számától függően kap pontot a kevesebb labdás csapat. Ha játék közben meg tud szabadulni valamelyik csapat az összes labdától, azonnal jár a pont. (Játékvezető folyamatos figyelemmel kíséri a játékot!) A játékidő leteltével a több pontot szerzett csapat nyer.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén győztest hirdetünk, tapssal jutalmazunk MINDEN résztvevőt. Az esetleges hibákra a következő óra alkalmával, különös nyomatékkal visszatérünk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Adott sportágra jellemző különböző labdaátadási technikákkal. (Csak röplabdával – alsó/felső nyitás, kosárérintés, alkarérintés.) – Kevesebb labdával a labda levegőben tartása a cél.
  21. A játékvezető speciális feladatai: – Eredmény számolása. – Esetleges balesetveszély elhárítása/megelőzése. – Technikák javítása – személy szerint.
  22. Egyéb/megjegyzés: A diákok szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Orbán Katalin Anna