JÁTÉKRA FEL!

Bánfi Tamásné: Két tűz között

  1. A játék neve, címe: Két tűz között
  2. A játék pedagógiai célja: csoportformálás, kooperációs készség, csapatmunka, stratégiai érzék, csoportkompetenciák, megosztott figyelem, mozgáskoordináció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fejre, más érzékeny testrészre szándékosan nem szabad célozni, tornapadokon igyekezzenek nem keresztül esni.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kb.20 db jelzőbója, 2 db tornapad, 2 db gumi ( hajsza) labda, kb. 13 db ( a játékosok fele számára rendelkezésre álló) jelzőszalag, tanítói síp
  12. Technikai igény: Megfelelő fény, világítás
  13. Az előkészítés feladatai: A játéktér berendezése: padok, labdák, jelzőbóják elrendezése.Hadszíntér kijelölése: középen térelválasztónak a padok, tőlük kb. 5-5 m-rea bójasor a hadifogolytábor leválasztására.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megfelelő felügyelet mellett a gyerekek irányítva berendezhetik a játékmezőt, csatateret
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek el, hogy a török-magyar háborúk idején élünk és a két tábor egymás ellen harcol és hadifoglyokat ejt a hadszíntéren. A labdák a fegyvereitek. Először válasszátok meg a két ellenséges csapatot ( tábort) kijelölöm a két hadvezért, akik egyenként egymás után választják meg bajtársaikat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A 2 ellenséges csapat katonái a saját térfelükön, a pad és a hadifofolytábor közötti kb. 5 m széles hadszíntéren állnak szétszórtan, szembe a másik csapattal. A hadvazérek tüzelnek előszőr, megpróbálnak az ellenség soraiból 1 katonát eltalálni.Ha találat ér valakit, az ellenfél hadifogolytáborába kerül át( a másik csapat mögé). Természetesen ott is folytatja a játékot és labdához ( fegyverhez) jutva tüzelhet az ellenfélre, aki így 2 tűz közé kerül, tehát a csatatéren harcolóknak több irányba kell figyelniük. Amennyiben a hadifogoly eltalál egy ellenfelet, kiváltja magát és visszakerül a saját csapatához. Így senki sem marad tétlen, nem esik ki senki a játékból. A fogolynak dobhat át a saját csapattársa is labdát, hogy így segítse a csapatmunkát. Szabályok: 1. Szándékosan fejre nem célzunk. 2. Labdát tartó ellenfélre csak az utolsó 3-4 fennmaradó játékos esetén szabad dobni. 3. Labdával 3 számolásnyi időig max. 3-mat lehet lépni.4. Az elejtett labda találatnak minősül. 5. Földről, padról, falról pattant labda nem számít találatnak.6. Nem szabad az ellenfél térfelére labdáért átnyúlni, átmenni. 7. Labda elől menekülő játékos nem hagyhatja el a térfelet.
  18. A játék lezárása: Az a csapat nyeri a csatát, akik a játék végére több saját katonát tudhatnak a csatatéren. Visszavágó lehetséges térfélcserével.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertes csapat munkájának dicsérete szóban, piros ponttal stb., plusz a kiemelkedő aktivitást nyújtó játékosok közösség előtti dicsérete. Felmerült hibát közös elemzése, tanulsága.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszható a játék a kiváltós jelenet nélkül, így rövidebb idő alatt véget ér, hiszen az egy csapat játékosai elfogynak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nagyon összpontosított figyelmet igénylő játék a találatok és a hibák megítélése miatt.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagy örömmel fogadták a játékot, képesek voltak önmaguk és társaik értékelésére.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bánfi Tamásné