JÁTÉKRA FEL!

Péntekné Fehér Éva: Beteg diák

  1. A játék neve, címe: Beteg diák
  2. A játék pedagógiai célja: A nem verbális jelzések felismerésének és használatának fejlesztése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincsenek
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Papírcsíkok, melyekre felírjuk az elmutogatandó feladatokat.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A papírdarabokra felírjuk a feladatokat, amiket majd el kell mutogatni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem átrendezése, hogy körbe tudjanak ülni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Bevezethetjük egy egyszerű mimikai játékkal, pl. mindenki húz egy kártyát, amelyen érzéseket kifejező szavak vannak, és ezt kell megjelenítenie /arcjáték, mozdulat/
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy valaki kimegy, ő lesz a tanár, akinek ki kell találnia, amit a többiek, a diákok elmutogatnak. A diákokkal közölni kell, hogy hangszál gyulladásuk van, az orvos azt mondta, hogy nem beszélhetnek. Ők viszont semmiképpen nem akarnak hiányozni a suliból, de bizonyos dolgokat feltétlenül el kell magyarázniuk a tanárnak. Ő beszélhet, kérdezhet, szóban reagálhat, de a diákok nem. Csak mozgással, mimikával, gesztusokkal magyarázhatják el, hogy mit szeretnének. Mindenki húz egyet az elmutogatandó feladatokból, majd az önként vállalkozó tanuló, immár tanárként bejön. Lehetséges feladatok: 1.Rosszul érzed magad, ki kell menned a mosdóba, szeretnéd, ha kiengedne a tanár. 2.A padtársad lesi a dolgozatodat, szeretnéd, ha elültetne mellőle. 3.Fáj a fogad, 10 órára fogorvoshoz kell menned, engedjen el. 4.Elvesztetted a szekrénykulcsodat, kérdezd meg, tudna-e adni pótkulcsot. 5.Rosszul érzed magad, szeretnél hazamenni, de lemerült a telefonod, nem tudod felhívni a szüleidet, hogy jöjjenek érted. Kérd meg a tanárt, hogy hívja fel őket. 6.Tegnapi dolgozatod nagyon rosszul sikerült, otthon a szüleid azt mondták, feltétlenül kérd meg a tanárt, hogy engedje meg, hogy javíthassál. 7.Közöld a tanárral, hogy az igazgató hívat, mert rosszat csináltál, és ezért beszélni akar veled. Kérd meg, hogy engedjen ki. stb.
  18. A játék lezárása: A játékot megbeszélés követi, melyen a játékosok elmondhatják, milyen érzés volt, mennyire volt nehéz egyetlen szó nélkül, csak mimikával, gesztusokkal, mutogatással megoldani a feladatot. A saját feladatukban mi volt a legnehezebb, esetleg a többiek milyen megoldást tudtak volna abban a helyzetben javasolni. Ötletelés.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Akinek a mutogatását a leghamarabb kitalálta a tanár, az lesz a győztes / kaphat valamilyen jutalmat. Esetleg a következő játékban ő lehet a tanár.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Eredeti játékban szállodaportás és vendég, de lehet pincér és éttermi vendég is. Esetleg szülő-gyerek, szülői értekezleten szülő-tanár. /A tanárnak kell elmutogatni, hogy mit szeretne közölni a szülővel a gyerekről./
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nincsenek speciális feladatok, csak pontosan kell elmondani, mit kell/lehet tennie a szereplőknek az adott szerepben.
  22. Egyéb/megjegyzés: Mivel angol nyelvet tanítok, sokszor átírom a játékokat, hogy angolul is játszhatóak legyenek, ill. csak bizonyos részeit tartom meg. Ezt is lehet használni angol órákon, inkább középiskolában, vagy ált. isk. 7-8. osztályában, olyan tanulók esetében, akik már rendelkeznek egy alap nyelvtudással.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Péntekné Fehér Éva