JÁTÉKRA FEL!

Hajdara Józsefné: Kukamanó kincsei

  1. A játék neve, címe: Kukamanó kincsei
  2. A játék pedagógiai célja: A szelektív hulladékgyűjtés gyakoroltatása, a mozgásos tevékenység által fejlődjön értelmi struktúrájuk, szociális képességük, akarati tulajdonságuk
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyermekek figyelmét felhívjuk arra, hogy figyeljenek egymás testi épségére a játék során.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Körkötél, különböző hulladékok, 4 szelektív gyűjtő kosár (sárga, kék, zöld, szürke)
  12. Technikai igény: Technikai eszközre nincs szükség a játékhoz
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín kiválasztása, eszközök előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nagyobb gyermekek segíthetnek az eszközök előkészítésében
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Gyermekekkel a helyszínre megyünk, köszöntjük egymást, ha szükséges bemutatkozunk. Ismertetjük a játékot: Kukamanó nagyon sok hulladékot gyűjtött össze, melyekre kitartóan vigyáz. Barátai a rosszcsont manók szeretnék tőle megszerezni ezeket a tárgyakat. Akit megérint, annak vissza kell tennie a hulladékot. Aki viszont meg tudja szerezni a hulladékokat, az a szelektív hulladékgyűjtés szabályainak megfelelő színű hulladékgyűjtő kosárba helyezi. Műanyag-sárga kosár ,Papír-kék kosár ,Üveg-zöld kosár , Fém-szürke kosár
  17. A játék menete, játékszabályok: Kukamanó a kiválasztása után, elhelyezkedik a kör közepére és őrzi a hulladékokat. A többi játékos körben helyezkedik el a kötél körül és a játék indítása után megpróbálja megszerezni kukamanó kincseit. A megszerzett kincseket a megfelelő kosárba helyezi, majd új kincs megszerzésére indul.Ha kukamanó megérinti az éppen csenni kívánó rosszcsontot, vissza kell tennie a kincset.A játékvezető a körön kívül helyezkedik el, innen irányítja, figyeli a játékot.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a rosszcsontmanók megszerezték az összes hulladékot. Igény szerint a játék újra játszható.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végen ellenőrizzük, hogy mindenki a megfelelő hulladékgyűjtő kosárba helyezte e el a megszerzett tárgyakat. Megdicsérjük a játékosokat, megköszönjük részvételüket. Megkérdezzük, hogy érezték magukat a játék alatt, hogy tetszett nekik a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot nehezíthetjük úgy, hogy több kukamanó őrzi a kincseket. Valamint más tárgyakkal is játszható pl. játékokkal ezeket csoportosíthatjuk szín, méret, forma, anyag szerint. Attól függően mi a célunk a játékkal.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék szabályainak érthető ismertetése, veszély esetén a játék leállítása.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyermekeknek nagyon tetszett ez a játék,más változatban is játszottuk
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hajdara Józsefné