JÁTÉKRA FEL!

Szabóné Kocsis Krisztina: Mire vágyok? – aukció

  1. A játék neve, címe: Mire vágyok? – aukció
  2. A játék pedagógiai célja: Az emberi, társadalmi értékek felmérése, rendszerezése Énkép, önismeret fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: zsetonok akár játékzseton, akár kinyomtatott papír formájában. Kis papírdarabkák, amikre ráírják a vágyakat, toll.
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Ha nem kész játékzsetonnal játszunk, ki kell nyomtatni és szétvagdosni a „pénzt” apró cetliket vágni az íráshoz
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Tudnak segíteni az eszközök elkészítésében
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Minden embernek vannak vágyai. Igyekszünk úgy élni, hogy ezekből minél több teljesüljön. Ma kiderül, hogy ti, tizenéves fiatalok mire vágytok a legjobban s mennyit vagytok hajlandóak erre áldozni. Kaptok 5 kis papírdarabot. Mindegyikre írjatok egy-egy dolgot, amire vágytok. Ez lehet tárgyi dolog, pl. nagy ház, nagy autó stb, de lehet elvontabb, érzelmi vágy is, pl. boldog házasság, egészség stb. Összegyűjtöm ezeket a vágyakat, s felkínálom árverésre. Mindenki kap 100 zsetont, amit úgy kell beosztanod, hogy minimum két dolgot meg kell venned. Persze aki többet ad érte, azé az adott „vágy”. Kikiáltási ár: 5 zseton Licitlépcső 5 zseton
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden játékos kap 5 papírdarabkát, amire fel kell írni 5 olyan dolgot, amire nagyon vágyik az életben. Ezeket összeszedi a játékvezető, s árverésre bocsátja (játékidőtől, hangulattól függő, hogy mennyit. Tapasztalataim szerint egy tanórát nagy élvezettel végig lehet játszani) Minden játékos kap 100 zsetont különböző címletekben, amit felhasznál az árverésnél. Minden játékosnak 2 dolgot le kell ütnie/meg kell vennie. A kikiáltási ár 5 zseton, licitlépcső 5 zseton
  18. A játék lezárása: Ezt a játékot eddig osztályfőnöki órán játszottuk. Érdemes 2 órát rászánni. Az egyiken lejátszani az aukciót, a másikon megbeszélni a tapasztaltakat, ki miért azt vette, amit stb.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék megbeszélése, a tapasztalatok, vélemények elmondása során akaratlanul is megismerünk a másikról újdonságokat, és sokszor a játékos egy tapasztaltabb ember (ld játékvezető) által irányított beszélgetés végén önmagáról is mélyebb képet tud alkotni. Ez egy kamasznak a legértékesebb jutalom
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kisebb korosztállyal is meg lehet próbálni ezt a játékot, ám ekkor érdemesebb az aukcióra kínált dolgokat a játékvezetőnek összeírnia, egy 10 éves gyerek még nem biztos, hogy kellő pontossággal meg tudja fogalmazni vágyait
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ezt a játékot olyan csapattal/osztállyal érdemes játszani, akit jól ismer a játékvezető, főleg a játék kiértékelése során.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabóné Kocsis Krisztina