JÁTÉKRA FEL!

Lukácsné Györfi Lilla : varázsbaba

  1. A játék neve, címe: varázsbaba
  2. A játék pedagógiai célja: Kikapcsolódás, közösségépítés,szabálytudat erősítése,figyelemfejlesztés,ügyességfejlesztés, kitartás, veszteség sportszerű elviselése
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Egy rongybaba,mely házilag elkészíthető.Egy kb. 30X30cm-es terítő közepébe egy maroklabdát teszünk,melyet erős gumival lezárunk. Így alakul ki a baba képe,melynek egy feje van, a rongy többi része a baba teste, ruhája.
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A baba elkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki egyszerre játszhatja
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek meghallgatják a játékmenetét, szabályát.
  17. A játék menete, játékszabályok: Ez egy fogójáték egymás utáni variálása. 1.A rongybaba egy gyerek kezében van, akinek az a feladata,hogy futás közben megérintse a gyerekeket a baba ruhájával( a fejét fogja a gyerek).Akit sikerült megérinteni az szoborrá válik. Nyertes,akit nem tud megérinteni (lehet több nyertes is). 2.Ennek variációja.Akit megérint a fogó, az válik fogóvá, a babát a kezébe nyomva.Nyertes, aki egyszer sem volt fogó. 3.Köralakítás szorosan egymás mellé állva.A gyerekek keze hátul, egy gyerek kezében a baba. Az Elvesztettem zsebkendőmet…c.dalra elindul egy gyerek, hirtelen egy gyerek kezébe nyomja a babát és elkezd szaladni körbe, hogy a gyerek helyére beállhasson,akinek az a feladata, hogy a kezébe nyomott babával megpróbálja eltalálni a futó gyereket.Ha sikerül eltalálni, a menekülő gyerek záptojás lesz, beül a kör közepére.Ha a menekülő gyereknek sikerül a kiválasztott helyére beállni, a körben marad és a másik ül a kör közepére.,Ekkor egy másik játékost kell kijelölni a baba továbbítására. A záptojások gyűlnek a körön belül. Cél állva maradni.
  18. A játék lezárása: A játékot akkor zárjuk le, ha elfáradtak, vagy megunják.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden játék után a győztesek kiemelése, megtapsolása. Abszolút győztes, aki mindhárom játékban győztes. Lehet egy kívánsága, vagy emléklapot kap, vagy érmet, vagy a következő foglalkozáson megválaszthatja a játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kerettörténet megváltoztatása.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Kisebbeknél előfordul, hogy nem akarja elvállalni a veszteséget, így figyelni kell.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lukácsné Györfi Lilla