JÁTÉKRA FEL!

Vidáné Tóth Beatrix: Küldetés (Postás)

  1. A játék neve, címe: Küldetés (Postás)
  2. A játék pedagógiai célja: Reakcióképesség, figyelemfejlesztés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a résztvevők figyelmét, megfelelő távolságra üljenek az asztaltól az utolsó személyek, hogy bele ne üssék a kezüket az asztalba.
  6. Résztvevők száma: -8,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Óriás dobókocka, plüss mackó, kirakós kép, képkártya
  12. Technikai igény: asztal, szék
  13. Az előkészítés feladatai: Nyomtatni képeket azokat kivágni és laminálni, kihelyezni az asztalra
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek kivágni a képeket, padok székek elrendezése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet
  17. A játék menete, játékszabályok: Játékosok szabadon választva foglalják el a nekik tetsző székeket, Én az asztal végén helyezkedek el, hogy mindenki lásson és halljon. Kerettörténet: Ti két egymással versenyző titkos ügynöki cég informátorai vagytok! A feladatotok egy ügynöki eszköz kép részleteit összegyűjtsétek! Fogjátok meg az asztal alatt egymás kezét, hogy a szemben ülők ne lássák, így tudjátok továbbítani az információt. Az asztal végén láttok egy plüsst, amit ha minél többször megszereztek hozzájuttok a kép részleteihez. Ezt úgy tudjátok elérni, ha Én dobókockával páros számot kirakok az asztalra. Mindkét csapat első informátora megszorítja a mellette ülő kezét és így tovább, amikor az utolsó játékoshoz ér neki minél hamarabb fel kell kapnia a plüss mackót. Ha páratlant teszek ki nem kell csinálni semmit. Az a csapat, akit rosszul informáltak és mégis megszorítja a társa kezét és a plüsst felkapja, hozzásegíti a másik csapatot a következő kép részletéhez. Az informátorok mindig egyel arrébb ülnek minden játéknál, kivéve ha nem kell csinálni semmit. Az a titkos ügynöki cég nyer akinek hamarabb összeáll a kép. Teszünk egy próbát! Csak az első játékos nézhet felém a többieknek a másik irányba kell fordulniuk. (Ha 3 kép részlet meg van az egyik csapatnál) A dobókockát lecseréljük titkos ügynöki kártyára! Ha titkos ügynököt látsz a képen megszorítjátok a társatok kezét, ha piros titkos ügynöki pecsétet, akkor tilos megszorítani! Rontás esetén továbbra is a másik csapatot segíted.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor összeállt a kép részletei. (Több kép készítése)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönöm, hogy velem játszottatok remélem jól éreztétek magatokat. Nagyon ügyesek voltatok.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -Számok összeadása két dobókockával -Igaz, Hamis állítások eldöntése
  21. A játékvezető speciális feladatai: A fokozatosság elvét figyelembe venni.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők jól érezték magukat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vidáné Tóth Beatrix