JÁTÉKRA FEL!

Szilágyiné Horváth Rita: Keresd a helyed!

  1. A játék neve, címe: Keresd a helyed!
  2. A játék pedagógiai célja: a memória, a figyelem és a gyorsaság fejlesztése alapjáték – ismerkedés a társakkal változatok – a résztvevők érdeklődésének megfelelő illetve egy adott témához kapcsolódó fogalmak, szavak gyakorlása. – megfigyelőképesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A résztvevők figyeljenek egymásra az átfutáskor illetve az új hely elfoglalásakor.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: játékosok helyének megjelölésére pl: kréta, bója, jelölő korong stb.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Ha ismert a résztvevők száma előre kijelölhetjük kör alakzatban a játékosok helyét (megrajzoljuk krétával, bóját helyezünk el). Vagy a játékosokkal kézfogással kört alakítunk ki
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: résztvevők felállítása körbe, a játék ismertetése
  17. A játék menete, játékszabályok: A résztvevőket felállítjuk köralakzatba, 1 fő középre áll. Alapjáték esetén egymás után elmondják a nevüket a játékosok. Majd a középen álló 2,3 vagy 4 társának a nevét érthetően, de minél gyorsabban, hangosan elmondja. Aki hallja a nevét átfut annak a társának a helyére, akinek szintén elhangzott a neve. A hely nélkül maradt játékos középre áll és ismét mond neveket. Ha a résztvevők nem emlékeznek társaik nevére vagy ugyanazokat ismételgetik, a játék vezetője mondhatja néhányszor a neveket majd ismét a középső mondja.
  18. A játék lezárása: Az élmény kedvéért célszerű játszani, ezért a játék lezárása a játékvezető feladata a rendelkezésre álló idő vagy a hangulat függvényében.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén dicsérjük meg a résztvevőket aktivitásukért, biztassuk a passzívabbakat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amennyiben megismerték egymás nevét vagy kezd unalmassá válni a játék, válthatunk gyümölcs nevekre vagy egyéb a résztvevők érdeklődésének, korosztályának megfelelő témához kapcsolódó nevekre (pl. autók, fővárosok stb.). Az alapjátékhoz hasonlóan folytatódik a játék. A következő változatban a középen álló játékos vagy a játékvezető a résztvevőkre jellemző tulajdonságokat mond, ami legalább két főre jellemző.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha a középen álló játékos túl sokat gondolkodik – ez főleg a játék elején fordul elő – akkor néhány bemondás erejéig vegye át a középső játékostól a szerepét. Figyelnie kell, hogyha két játékos ér be egy üres helyre ki ért be előbb.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék nagyon vidám hangulatú.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szilágyiné Horváth Rita