JÁTÉKRA FEL!

Matacski Vasas Csilla: Dunwin ostroma

  1. A játék neve, címe: Dunwin ostroma
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségben való munka fejlesztése, kitartás fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Különössebb biztonsági intézkedéset nem igényel, fiatalabb korosztály esetén kiemelni, hogy vigyázzanak az ollóval
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: pohár, papír, cellux, olló
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, minden csapatnak két iskolapadra, ami a szakadékot jelképezi.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése, padok, székek eltolása, kellékek előkészítése minden csapat számára
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Helyszín berendezése, kellékek közös elhelyezése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ihtorn a gonosz herceg, ellopta a gumibogyó szörp receptejét. A négy gumi maci törzs:  Gumimacik, akik az erdőben egy fa törzsben élnek  Ős gumimacik, akik Gumicában élnek  Barbár macik, akik Medvédiában élnek  Gumimaci lovagok, akik Gumivárban élnek Egy napon a gumiszkóppal üzenetet váltottak és elhatározták, hogy elindulnak Dunwin várába és visszaszerzik a receptet. Először egy magas tornyot kellett építeniük, minnél magasabbat, hogy megtalálják a vár leggyengébb pontjait. Majd útra keltek, hogy meghóditsák Dunwin várát és visszaszerezzék a receptet, de a vár meghóditásához hidakat kellet építeniük, mert szakadék vette körül a várat és ez nehezítette a macik sikeres küldetését.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosokat 3-4 csapatra osztjuk, melyek 4-6 fősek lehetnek. Majd minden csapat kap 3 poharat, kettő A4–es lapot és celluxot. A feladat az lenne, hogy minden csapatnak építenie kell a lehető legmagasabb tornyot a rendelkezésre álló eszközökből. Majd ugyanezek az eszközök felhasználásával a lehető leghosszabb hidat kell építeniük. Mindkét építményre 6-6percetek lesz.  Tervezési idő – 2 perc  Csak ezek a kellékek használhatják fel  A toronynak kitámasztás nélkül kell állnia  A hídnak el kell, hogy bírja a használt olló súlyát
  18. A játék lezárása: Idő lejártával a játék véget ér, amelyik gumimaci törzsnek a leghosszabb lett a hidja és ki is birta a terhelést visszaszerezhette a titkos receptet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Végén közösen értékeltük a munkát, külön értékeltük a kreatív megoldást is. Megbeszéltük melyik csapatban milyen volt az együttműködés
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más kellékek használata, pl. hurkapálca, szívószál
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nincsenek
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/folderview?id=0B4kwq_sxIXvvSUFpT3NwYUZINzQ&usp=sharing
  24. A Játékot lejegyezte: Matacski Vasas Csilla