JÁTÉKRA FEL!

Gáspár Edit: Négyszögek kerülete, területe

  1. A játék neve, címe: Négyszögek kerülete, területe
  2. A játék pedagógiai célja: A tanulók átismételjék, összefoglalják a négyszögek kerületét, területét
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a gyerekek figyelmét arra, hogy ne szorítsák meg túlzottan egymás kezét a játék során.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Előre elkészített, kinyomtatott kártyák ,melyeken négyszögek kerületéről, területéről vannak igaz és hamis állítások.
  12. Technikai igény: Pad (szék), melyre a kártyákat le tudjuk rakni.
  13. Az előkészítés feladatai: Elhelyezni a padot (széket), hogy mellé lehessen állni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítséget lehet kérni a berendezésben.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szabályok ismertetése után megmutatni, hogy hogyan helyezkedjenek el a játék során. Két egyenlő létszámú csapatra osztjuk a gyerekeket és úgy beállítjuk a pad két oldalán, hogy a játékvezető melletti gyerekek egymással szembe a pad felé fordulnak (ők lesznek a kezdőjátékosok), a csapattársaik sorba, melléjük állnak háttal a padnak. Megfogják a mellettük álló kezét (esetleg egymás vállára teszik a kezüket).
  17. A játék menete, játékszabályok: Miután beálltak a kezdő helyzetbe a kezdő játékosoknak mutatunk egy kártyát amin igaz vagy hamis állítás van ( a többiek nem látják mivel a padnak háttal állnak). Ha úgy gondolják, hogy a kártya jó, akkor megszorítják a szomszédjuk kezét és ez a kézszorítás láncba végigmegy a soron, az utolsó játékos pedig felteszi a kezét. Ha úgy gondolják, hogy hamis akkor nem csinálnak semmit. Az a csapat aki először jót jelzett annak a kezdő játékosa beáll a második helyre és mindenki eggyel előrébb áll. Ha az egyik csapat rosszul jelzett akkor annak a kezdő játékosa beáll az utolsó helyre és mindenki eggyel hátrébb áll.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha az egyik kezdőjátékos egyszer végigment és visszajutott eredeti helyére.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha jól szerepeltek és gyorsan végigment a játék, akkor a győztes csapat játékosai kaphatnak piros pontot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot a későbbiek során lehet bővíteni például egyéb sokszögekkel, esetleg felszínnel és térfogattal.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy melyik csapat játékosa reagált hamarabb (feltette a kezét), jól reagáltak-e (akkor tették fel a kezüket amikor igaz kártya volt az asztalon) és hogy jó irányba változtatnak-e helyet.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gáspár Edit