JÁTÉKRA FEL!

Nagy Attila: Hangkacsa

  1. A játék neve, címe: Hangkacsa
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők hamar tanulják meg a ritmikai képleteket, amiket a hangszeres tanulmányaik során használhatnak.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A résztvevők figyelmének felhívása a „hangkacsa” szó elhangzásakor
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: rendezzék be a termet vagy a terem egy részét székekkel vagy álljanak körbe
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék megkezdése előtt írják fel a ritmusokat egy cetlire és memorizálják.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt memorizálni a ritmust,és egy rövid próba.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak vagy ülnek, én középen állok és rámutatok az egyik gyerekre. Innen indul a játék körbe, amíg két tanuló ugyan azt a ritmus nem mondja véletlenszerűen és egyszerre kiabálják „hangkacsa”! Aki előbb mondja az esik ki a játékból de a kiesett játékos segít az utána kiesőnek ha hamarabb tudja a választ,így vissza áll ismét a játékba.
  18. A játék lezárása: Nem az a cél hogy minél előbb essen ki valaki,sőt inkább az, hogy jobban megtanulják azokat a ritmusokat, amiket a zenei tanulmányok alatt minden óra anyagában megtanulnak óráról órára!Aki kevesebbszer jut eszébe a jó válasz azok esnek ki folyamatosan de a játéknak én vetek véget nagy nevetések közepette.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, a játék átbeszélése, értékelése, tapasztalatgyűjtés.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetnek új ritmusok, azoktól a játékosoktól akik többször maradtak a körön belül.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék alatt a folyamatos ismertetés, tájékoztatás. Figyelemmel kísérni a hangulatváltozást (nevetés).
  22. Egyéb/megjegyzés: Gyerekek kedvelik a tanár humorát, a játék hangulatát.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy Attila