JÁTÉKRA FEL!

Somoskőiné Petró Edina: Fuss, ha kedves az életed!

  1. A játék neve, címe: Fuss, ha kedves az életed!
  2. A játék pedagógiai célja: Az együttműködés fejlesztése,szabályok betartása,tolerancia fejlesztése, osztályközösség formálása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő nagyságú tér biztosítása. Felhívni a figyelmet, hogy futás közben megcsúszhatnak, helykeresés közben meglökhetik egymást. Vigyázzanak a maguk és társaik testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezni szükséges a helyszínt, hogy semmi se akadályozza a játékot.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Minden testnevelés órát játékkal zárunk, szeretik a labdás-, illetve a futással összekapcsolható játékokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ti most kisegerek lesztek, akik jól meg akarják leckéztetni a macskát.
  17. A játék menete, játékszabályok: Válasszatok magatoknak egy párt. Alakítsunk egy kört úgy, hogy a párok egymás mellett álljanak! Ha kész, azt kérem, hogy a párok egyik tagja álljon a társa háta mögé. Minden egérlyukban két egér fér csak el egyszerre. Egy kisegérnek nem jut hely, de ő is szeretne biztonságos helyre bújni. Ez csak úgy sikerülhet neki, hogy szalad körbe-körbe és amikor elfárad, vagy amikor már veszélyben van, bebújik az egyik egérlyukba. Igen ám, de egy lyukban csak két egér fér el, így a hátul álló kisegér kiszorul és neki kell menekülnie. A feladat az, hogy ő is beférjen valahová. Ha megfog a macska, fordul a játék, az egérből lesz az üldöző (macska) és a macskából lesz az egér.
  18. A játék lezárása: Ha sokáig nem tudja a macska elkapni az egeret, fordítunk a játékon vagy másik párost választunk. A játék addig tart, amíg tetszik a gyerekeknek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérni az ügyes kisegereket, és a gyors macskákat. Megkérdezni: – hogy érezték magukat? – hogy tetszett nekik a játék? – mi volt benne a jó, és mi nem?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha az egér-macska játékot elunják, lehet változtatni úgy, hogy más állatokkal játsszuk, vagy az állatok mozgását utánozva üldözik egymást. Például: béka-gólya (a béka ugrálva próbál menekülni, a gólya óriáslépésekkel próbálja utolérni).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Minden egyes szabály-ismertetésnél mindjárt kipróbálni a játékot: – párválasztás, – köralakítás, – köralakban párba állni, – egér, macska választás, – az egér és a macska útja, – hová, és hogyan kell beállni, illetve a kiszoruló egér merre indul, – játék.
  22. Egyéb/megjegyzés: Szeretik-e ezt a játékot? (Igen/Nem) – Visszacsatolás kérése, lehetősége
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Somoskőiné Petró Edina