JÁTÉKRA FEL!

Pintérné Mrázik Mariann: Én vagyok a virágárus!

  1. A játék neve, címe: Én vagyok a virágárus!
  2. A játék pedagógiai célja: Virágnevek gyakorlása, figyelem, emlékezet, gyors reagálási készség fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyermekek figyelmének a felhívása arra, hogy a székfoglaló játékrésznél egymásra vigyázva, lökdösődés nélkül vegyenek részt.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek és virágos fejdíszek a résztvevő játékosoknak, 1 szalmakalap és kötény a virágárusnak
  12. Technikai igény: Szék minden gyermeknek
  13. Az előkészítés feladatai: Virágos fejdíszek elkészítése, kötény, szalmakalap előkészítése, székek elhelyezése körbe
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítenek a fejdíszek elkészítésében (kivágás, színezés, stb) majd később elhelyezik saját székeiket körben.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek helyet foglalnak a székükön. Kiszámolóval kiválasztom ki legyen a virágárus, akinek a székét félretesszük, majd kiosztom a kellékeket és megbeszéljük, hogy a széken ülő gyerekek milyen virágfejdíszt viselnek. Elmondom a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körben állva irányítom a játékot. A kör közepén álló virágárus bemutatkozik: -Én vagyok a virágárus, nekem kell….(pl: a rózsa)! Helyet cserélnek és a kiválasztott gyerek (virág=rózsa) folytatja:- Én vagyok a rózsa, nekem kell a ….(pl: tulipán)! A játék addig folytatódik, amíg minden gyerekre sor kerül. Az utolsó gyerek (virág) a virágárusnak szól, aki feláll és a következőt mondja: -Én vagyok a virágárus, nekem kell az összes! Erre minden résztvevő játékos feláll és a székek mellett menetirányban haladnak a körben. Amikor meghallják, hogy tapsolok, akkor gyorsan le kell ülniük egy székre.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor egy gyerek marad állva, akinek nem jutott szék. Az Ő neve: Szamárkóró!!!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése a virágok felismerése, megjegyzése miatt, illetve az ügyes székfoglalás miatt
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A következő alkalommal lehet játszani zöldség-gyümölcs nevekkel, fejdíszekkel, vagy anélkül.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell arra, hogy az éppen a kör közepén álló játékos olyasvalakit válasszon, aki még nem került sorra, illetve arra, hogy a legutolsó gyermek a virágárust szólítsa.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot egymás után többször is el lehet játszani, újabb kiszámoló és a fejdíszek cseréje után.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pintérné Mrázik Mariann