JÁTÉKRA FEL!

Bach Hajnalka: Kivel találkozom Tükörországban?

  1. A játék neve, címe: Kivel találkozom Tükörországban?
  2. A játék pedagógiai célja: Tükrös alakzatok ismétlése, memóriafejlesztés
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: Teremben: székek körbe rakva (szabadtéren nincs)
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Tükörországba fogunk menni, ahol csak tengelyesen tükrös alakzatokkal találkozhatunk.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Az első embernek mondania kell olyan alakzatot, síkidomot, betűket, számot, amelyik tengelyesen tükrös.Miközben ezt mondja: Tükörországban találkoztam egy ….-val. (pl. rombusszal) 2. A második embernek meg kell ismételnie az első által mondott alakzatot, majd hozzátenni a sajátját: Tükörországban találkoztam egy ….-val és egy …-val. (pl.: rombusszal és körrel) 3. A harmadiknak az első két válasz felidézése után kell csatolnia a saját válaszát. 4. És így tovább.. amíg az utolsóhoz nem érünk. 5. Ha olyan ügyesnek érzi magát az első ember, akkor zárásként ő visszafelé mondja el a sort, ami kialakult az adott körben.
  18. A játék lezárása: Mindenkinek dicséret, aki jót mondott , és az előzményekre is emlékezett. Külön kiemelve az indító embert, ha visszafelé is elmondta a sort.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Minden tantárgynál alkalmazható, ahol van adott halmaz, ahonnan a gyerekek válogathatnak a feladathoz. Pl.: kémiából: Az elemek birodalmában járva csupa elemet kell mondani. Vagy vegyületek országában járva csak vegyületet mondhatnak. Matematikából: Prímek között járva prímszámokat mondhatnak. Osztályfőnöki órákra: lakatlan szigetre megyünk, viszünk magunkkal…
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bach Hajnalka