JÁTÉKRA FEL!

Kis Attila: Kalóz vagyok!

  1. A játék neve, címe: Kalóz vagyok!
  2. A játék pedagógiai célja: A játék célja, hogy megfelelő ügyességgel a gyerekek mozgáskoordinációja is fejlődjön, koncentrációjuk erősödjön.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Játék elején felhívom a figyelmüket, hogy óvatosan cseréljenek helyett. Ne üssenek meg senkit!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek, egy kendő
  12. Technikai igény: Semmilyen technikai igényre nincs szükség a játék során.
  13. Az előkészítés feladatai: Terem közepét szabaddá kell rakni. Játékosok száma-1 székre van szükségünk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a helyszín berendezésében azzal, hogy elpakolják a felesleges bútorokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A résztvevőket leültetem egy körben, mindenkinek jusson hely, kivéve egy szereplőt. Ezután elmesélem a kerettörténetet. Kalózok vagyunk, és a kör közepén álló kapitánynak az a feladata, hogy a fedélzeten lévő kalózok közül a tolvajt elfogja.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kör közepén álló játékosan bekötjük a szemét. A székeken ülő játékosoknak kiosztom a számokat, úgy hogy megmondom hányas számúak. A kalózkapitány (a bekötött szemű játékos a kör közepén) ezután mond két számot, akiknek helyet kell cserélniük úgy, hogy ne tudja elkapni őket. Csak a hallására hagyatkozhat.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha a kalózkapitány elfog egy kalózt. Ekkor helyet kell cserélniük és folytatódhat a játék úgy, hogy újra bekötik a kapitány szemét, és kiosztjuk a számokat…
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a részvevőket, megköszönöm a játékot, megkérdezem jól érezték-e magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék más kerettörténettel is eljátszható, a számok helyett szerepelhetnek akár nevek is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha a csoport már ismeri a játékot, lehet pörgősebb a játékvezetés, ha azonban most játsszák először, akkor fokozatosan, lassabban ismertetem a szabályokat.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kis Attila