JÁTÉKRA FEL!

Mozerné Csirmaz Zsuzsanna: Koszorú, koszorú című játék

  1. A játék neve, címe: Koszorú, koszorú című játék.
  2. A játék pedagógiai célja: A játék okozzon a gyerekeknek örömet, a játék legyen fejlesztő hatású (pl hallás, figyelem, koncentráció képesség).
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A csoportszobában lévő szőnyegről minden játék elpakolása (balesetveszély kiküszöbölése). Bútorok elpakolása.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 koszorú, maximum 1db kisszék
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Utalás az előző napi sétára,amikor gyermekláncfüvet szedtünk, belőle koszorút készítettünk. Búzavirág koszorú kezdetű mondóka elmondása, miközben elővesszük a koszorút (a játék kellékét)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egyszer eléneklem a dalt ( amit már korábban megtanultunk) , majd következik a szabályismertetés.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekekkel egy nagy kört alkotunk. A kérdezők énekelve körbejárnak, vagy ülnek a csoportszoba szőnyegén. Egy gyermeket kiválasztok, ő lesz a ,koszorú’, leül a kör közepére. A fejére ráteszem a koszorút. Intésemre egy gyermek a háta mögé áll és a pajtása hátát kopogtatva kérdezi: Kipp, kopp, kopogok, találd ki, hogy ki vagyok? Ha eltalálja azt a gyermeket, aki mögötte áll, akkor helyet cserélnek és a játék tovább folytatódik. Törekszem arra, hogy minden gyermek fejére kerüljön koszorú.
  18. A játék lezárása: Amikor minden gyermek sorra került (volt a kor közepén koszorúval a fején), akkor van vége a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Csak verbálisan értékelem a csoportot, mert ebben az életkorban még nincs jutalmazás.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetséges úgy játszani a játékot, hogy a hangjukat elváltoztatják, ezzel nehezítve a felismerést. Vagy azokat a gyerekeket szólítom egymás után, akik nem egy baráti körbe tartoznak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Megfelelően szellőztetett csoportszoba. Megfelelő hangmagasságú éneklés.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mozerné Csirmaz Zsuzsanna