JÁTÉKRA FEL!

Rostáné Martinák Edit: Hol a feje, hol a lába?

  1. A játék neve, címe: Hol a feje, hol a lába?
  2. A játék pedagógiai célja: Az volt a cél, hogy ráhangoljam a gyerekeket az órára, illetve előkészítsem a következő, hasonló eszközökkel játszott, már az óra anyagához szorosan kapcsolódó játékot.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A csapatokat a lehetőségekhez képest egymástól távol ültettem le, hogy ne zavarják egymást.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: dobókocka, papír, íróeszköz, a bogár rajza ( táblán)
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: megfelelő számú papír és dobókocka előkészítése, illetve a csapatok felállítása. A csapatok beosztásánál már figyelembe vettem, hogy az óra további részében hogyan szeretném ha együtt dolgoznának.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Saját osztályommal játszottam angol óra elején.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondtam, hogy egy nagyon vicces játékot fogunk játszani, amihez szükséges hogy nagyon figyeljenek, mind saját magukra, mind társaikra. A csapatok egymástól távol helyezkedtek el, hogy ne zavarják egymást. 4 -5 fős csapatokban játszottunk.
  17. A játék menete, játékszabályok: A bogár egyszerű rajzán kell, hogy legyen: test-1, fej-2, csápok-3, lábak 4-es. A testrészek utáni számok a dobókocka számait jelölik! Egy körben minden gyerek egyszer dob, mindenkinek 1-gyel kell kezdeni, akkor rajzolhatja meg a testet, ha ez sikerül, ezután dobhat a többi részre, amit a testre lehet illeszteni. Ahhoz, hogy a fejet a testhez kapcsoljuk 2-est kell dobni, ezután lehet csak a csápokat (3-as dobás esetén). 4-es dobás esetén a játékos lábat rajzolhat a bogár egyik oldalához, a másik oldal lábaihoz egy új 4-es dobás kell. A játék célja, hogy a gyerekek kockadobások révén megrajzolják a saját bogarukat, akinek először sikerül az nyer! A gyerekek az óramutató járásának megegyezően dobnak a kockával.
  18. A játék lezárása: Minden csapatban megvártuk a győztest, vagyis azt a gyerekeket, akinek először sikerült megrajzolni a bogarat. Ő lett a győztes.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Gratuláltunk a győztesnek!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot a lehető legegyszerűbben játszottam, de lehet bonyolítani, akár a dobókocka mind a hat számát fel lehet használni, nálunk az ötös és a hatos szám nem jelentett semmit. Akár több testrészt, vagy más állatot is lehet használni. A lehetőségek száma nagy.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok ismertetése után, felügyelő szerepet tölt be, hogy a szabályoknak megfelelően játszanak, illetve lehet buzdítani a kevésbé szerencséseket. 🙂
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rostáné Martinák Edit