JÁTÉKRA FEL!

OLáh Gabriella: Keresd a Padawant!

  1. A játék neve, címe: Keresd a Padawant!
  2. A játék pedagógiai célja: a csapat összetartásának erősítése, a csoporttagok közötti együttműködés erősítése, az empátiás készség fejlesztése, megismerkedés a nonverbális kommunikáció elemeivel és jelentőségével, önismeret növelése, személyiségfejlesztés
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincsen.
  12. Technikai igény: Nincsen.
  13. Az előkészítés feladatai: Jutalmak (pl. matricák, zsetonok elkészítése)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mivel ezt a korosztályt, és a csapat tagjait egyenként is nagyon érdeklik a Star Wars filmek és történetek, az az elképzelésem, hogy a játékok többségét a Star Wars kerettörténetén belül helyezem el. Felhasználva a szereplőket, helyszíneket, küldetéseket. Várhatóan így motiváltabbak lesznek a játékokban való részvételre.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az ügyességi és egyéb készségfejlesztő játékok egy-egy jedivé válási kihívásként, vagy próbatételként is elképzelhetőek. Több próbatételt is ki kell állnia annak, aki jedi szeretne lenni és bizonyítania kell, hogy megvan benne az Erő!
  17. A játék menete, játékszabályok: Keresd a padawant! (saját ötlet alapján) Valamikor régen, egy messzi-messzi galaxisban egy jedi mesternek ki kell választania tanítványát, aki birtokolja az Erőt! A játékosok kiválasztják maguk közül a jedi mestert, aki a terem másik sarkába áll. A többi játékos felsorakozik vele szemben, hátratett karokkal. Bal kezével mindenki megfogja a jobb csuklóját, a jobb kezét pedig ökölbe szorítja. A csoport előzetesen, beszéd nélkül egyezteti, hogy ki lesz az az egy padawan közülük, aki nyitott tenyérrel fog állni. A jedi mester feladata, hogy szavak nélkül kitalálja, kinek van nyitva a tenyere. Természetesen nem nézheti meg, hanem a játékosokkal szemben állva, csak a nonverbális jelzésekre támaszkodva kell kiválasztania az utódját! Megérzi-e a jedi mester, hogy kiből válhat az utódja? Több fordulóban is játszható.
  18. A játék lezárása: Eredményhirdetés. Feldolgozás.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Feldolgozás: A feldolgozást segítő kérdések: – Mi segített kitalálni, hogy ki a padawan? – Voltak-e árulkodó jelek? Ha igen, mik voltak azok? – Hogyan döntötték el a játékosok szavak nélkül, hogy ki legyen a padawan? Hogyan kommunikáltak egymással beszéd nélkül? – A nonverbális kommunikáció fontossága – A testbeszéd elemei
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Többféle próbatétel kidolgozása a kerettörténetbe beleillesztve, a végén esetleg szimbolikus ünnepség, jedivé avatás. pl. fénykard átadása stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Motiválás, jó hangulatbiztosítása, tapasztalatok megbeszélése, tanulságok levonása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: OLáh Gabriella