JÁTÉKRA FEL!

Barta Zita: Küldemény érkezik

  1. A játék neve, címe: Küldemény érkezik
  2. A játék pedagógiai célja: Új játék tanítása mozgás- és kapcsolatfejlesztéssel
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek a helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 2 db kisebb méretű doboz (lezárt tetővel)
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: (Ha osztályteremben próbáljuk ki, ki kell alakítani a kör helyét.)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha szükséges a kör helyének kialakítása (terem átrendezése), segíthetnek a résztvevők.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kör kialakítása, a kerettörténet, játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: Ez a játék tulajdonképpen sorverseny, csak körben. A játékosok körben állnak arccal a játékvezető (JV) felé. JV is bent áll a körben, vele szemben az utolsó ember (UE) áll. JV és UE között mindkét oldalon ugyanannyi ember álljon. Ezért fontos, hogy a résztvevők száma mindig páratlan legyen: két csapat plusz az UE, akinek a küldemény megy. JV indítja a játékot és UE mindkét csapat utolsó embere. KERETTÖRTÉNET: JV üzenetet vagy csomagot küld a vele szemben álló UE-nek. Mivel biztosra akar menni, hogy a küldemény mindenképp megérkezzen, két postaszolgálatra is rábízza azt. Lássuk, melyik postáscsapat kézbesíti ki gyorsabban! A csapattagok adják át egymásnak sorban az üzenetet és a küldeményt, amíg meg nem érkezik a címzetthez. A címzett, az UE attól vegye át a küldeményt, aki először adja át, ezért figyelje mindkét csapatot, hol tart a postázás. Amikor valamit mondani is kell, az üzenet ne legyen túl hosszú, mert nem az a cél, hogy érthetetlenül elhadarják a szöveget, hanem hogy gyorsan mozogjanak. JV ügyeljen arra, hogy mindkét irányba egyszerre indítsa el a mozdulatot. Ezért amikor kézszorítás, kézrázás van, a bal kezét is használnia kell, de a játékosok már a jobb kezüket nyújtsák a társuknak! Minden menet után rendezzük át a kört és más valaki legyen az UE. VARIÁCIÓK: 1. Baráti kézszorítás 2x – Szia, …XY…! vagy – Üdvözöllek …XY…! (XY helyére UE neve kerül) 2. Jókívánság: Megkérdezzük, volt-e valakinek szülinapja vagy névnapja az elmúlt időszakban és ha igen, akkor ő lesz UE, neki küldjük a következőt: – Boldog szülinapot/névnapot …XY…! Közben kézrázás 2x 3. Gratuláció: Ha valaki jól szerepelt valamilyen versenyen vagy jól sikerült a dolgozata, felelése (JV kérdezze meg, ha nem tud erről), akkor a következő üzenetet küldi: – Gratulálok …XY…! Közben megveregeti a vállát a két első embernek (egyszerre), 2x. 4. JV az edző és biztatja a két csapatot: egyik csapat lehet a Barcelona focicsapata, a másik a Real Madrid (vagy más kedvencek, tetszés szerint): – Hajrá! Közben lepacsizik velük: összecsapják a jobb tenyerüket fejmagasságban (JV természetesen a bal kezét is használja). 5. Csomagküldés AZ egyik csapat lehet az MPL, a másik a GLS vagy egyéb csomagküldő szolgálatok. JV egy-egy dobozt: csomagot küld mindkét irányba, egyszerre. Az átadás lehet az alábbi módokon: A/ A játékosok terpeszállásban állnak és a lábuk között adják tovább a csomagot. B/ A csomagot a fejük fölött továbbítják. C/ Az első ember a lába között, a második a feje fölött adja át, és így tovább felváltva. (Ez nehezebb, mert figyelni kell, mi következik.) D/ Az első ember jobb oldalon átveszi JV-től, ő már a bal oldalon adja át arra fordulva, a következő ember jobb oldalon, és ez váltakozik. Ha valaki téveszt vagy elejti a csomagot, javítsa ki!
  18. A játék lezárása: Egy-egy menet után rögtön jelezzük, melyik csapat nyert.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret. Pl.: – Ügyes postások voltatok!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a játékosok jól ismerik egymást, a játékvezetőt és nem ciki, bizalmasabb üzenetek is küldhetők: – Valentin-napi ölelés – eszkimó üdvözlés (orrok összedörgölése)
  21. A játékvezető speciális feladatai: –
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékvezető fokozatosan ismertesse a játékszabályokat, mindig egy-egy menet előtt az aktuális feladatot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Barta Zita