JÁTÉKRA FEL!

Kardosné Szijj Ildikó Ildikó: Ments meg!

  1. A játék neve, címe: Ments meg!
  2. A játék pedagógiai célja: Játékos ismétlés,bemelegítés, A megtanult szavak gyakorlása egy adott témakörben idegen nyelven. Empátiát, érzelmi intelligenciát is fejleszt.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a figyelmet arra,hogy egymásra vigyázzanak,amikor többen is hajolnak vagy ugranak a másik felé.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nem szükséges. (de lehet kosarat hozni, jelezve,hogy ebbe szedjük a gyümölcsöt.)
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A terem elrendezése, padok elhúzása, megfelelő tér kialakítása a körhöz, a tanulók bevonásával A terem elrendezése, padok elhúzása, megfelelő tér kialakítása körhöz.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékhoz szükséges kellék beszerzése. Akinek van otthon az hoz.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mai órát egy gyors ismétlő játékkal kezdjük, melynek a címe „Ments meg!”. Ki szeretne velünk játszani? Képzeljétek el,hogy egy gyümölcsöskertben vagyunk. Én leszek a gyümölcsszedő, és minél több gyümölcsöt szeretnék szedni, hazavinni. Te pedig a fán szeretnél maradni. Társaid ebben segíthetnek, megmenthetnek.
  17. A játék menete, játékszabályok: Álljatok körbe! Válassz egy számodra kedvelt gyümölcsnevet. Gyorsan mondom a gyümölcs nevét és aki hallja a saját nevét lassan kezd leguggolni. A cél, hogy ne guggoljon le teljesen, mert akkor kiesik. A többieknek figyelniük kell egymásra, és ha valaki kezd leguggolni meg kell érinteni, vagyis megmenteni. A játékos kiegyenesedik, folytathatja játékot. Cél: mindenki minél tovább bent maradjon, vagyis a fán maradjon. Csináljunk egy próbajátékot. A játék vége ha,valaki kiesik vagy 4-5 körön keresztül játszottuk
  18. A játék lezárása: : A játék vége, ha minden tanuló többször szerepelt, illetve valaki kiesik a játékból. Visszapakolás a teremben az eredeti állapotnak megfelelően.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéltük,hogy tetszett-e a játék? Ha igen miért? A végeredmény azt mutatta,hogy nagyon tetszett a gyerekeknek, felpörögtek már az elején. Nehéz volt az energiaszintjüket normalizálni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: a; játékvezető egy ügyes tanuló lesz b; két tanuló felváltva a játékvezető, így gyorsabbá tehető a játék
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Kettő különböző játékot játszottunk. Mindkettőnél cél a szókincs gyakorlása,megszilárdítása . A gyerekektől koncentrálást, egymásra figyelést igényel. nyelvtanár lévén nyelvórákon használom.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kardosné Szijj Ildikó Ildikó