JÁTÉKRA FEL!

Kissné Pordán Tímea: Postás játék

  1. A játék neve, címe: Postás játék
  2. A játék pedagógiai célja: szórakoztatás, összpontosítás, figyelem fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét fel kell hívni arra, hogy finoman szorítsák meg a másik kezét, ne okozzanak fájdalmat a mellettük állóknak.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszínt úgy kell berendezni, hogy ott egy körben állva biztonságosan tudjunk játszani (terem esetén)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha tanteremben játszunk, akkor a padok elrendezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető felkéri egy kör kialakítására a játékosokat. Ha a résztvevők nem ismerik egymás nevét, érdemes egy névtanulós játékkal kezdeni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak és egymás kezét fogják. Egy játékos a kör közepén áll, ő lesz a postás, akinek meg kell akadályoznia a levél célbajutását. Aki elindítja a játékot, azt mondja: Küldöm a levelem X-nek, és valamelyik irányban óvatosan megszorítja a mellette álló kezét. Az továbbadja a szorítást, és így tovább, míg a fogadóhoz nem ér a szorítás üzenete. Ha ez megtörtént, a fogadó ezt jelzi: Megkaptam!. A fogadó újabb üzenetet indít. Ha a középen álló játékos útközben elkapja a levelet, vagyis meglátja a szorítás helyét és kimondta a játékos nevét, akkor helyet cserélnek egymással, és ő küldheti az újabb levelet. A játékosok figyelmét fel kell hívni arra, hogy nem kell azonnal továbbküldeni egy levelet, meg lehet várni a megfelelő pillanatot.
  18. A játék lezárása: A játékvezető jelzi a játék végét. Figyeljünk arra, hogy ne játsszuk túl, ne legyen unalmas.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, ki hogyan érezte magát játék közben, miért volt nehéz a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A levélküldés iránya játék közben meg is változhat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Előfordulhat, hogy figyelmeztetni kell néhány játékost, hogy ne mindig ugyanazoknak küldjenek levelet, más is sorra kerülhessen.
  22. Egyéb/megjegyzés: Vidám, figyelemfejlesztő játék
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kissné Pordán Tímea