JÁTÉKRA FEL!

Ombodi Erzsébet: Robotos játék (saját)

  1. A játék neve, címe: Robotos játék (saját)
  2. A játék pedagógiai célja: Párban való együttműködés fejlesztése, bizalom a társ iránt.Térben való tájékozódás fejlesztése, irányok gyakorlása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Akadálymentes terep kialakítása.Ne legyenek olyan tárgyak, aminek neki lehet ütközni.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Két plüssállat. Legalább 20 babzsák.Két kendő vagy sál.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Akadálymentes terep. Megbotlás esetén ne essen senki olyan tárgynak, ami balesetet okozhat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindannyian iskolai foglalkozás keretében (fejlesztő foglalkozás) járnak hozzám. Tanulási nehézséggel küzdenek, szeretnek játszani és mindig motiváltak. Tudják, hogy az én óráim merőben mások, mint a tanítási órák.Biztosan bevonhatók.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekek! Képzeljük el azt, hogy a bolygónkon már olyan fejlett az automatizálás tudománya, hogy robotokkal tudunk küldetéseket végrehajtani. Mi is kaptunk egy feladatot. Bombákkal teli terepen kell irányítanunk robotunkat úgy, hogy kimentsünk két mackót, akik a bombák földjén rekedtek. Párba kell állnotok. Egyikőtök lesz a távirányító, másikótok a robot. A robot csak emberi szó irányításával tud működni. Saját maga nem érzékeli a bombát vagy élőlényt. Két külön pontról indul a mentőakció, két mackóhoz. A cél, hogy mindkét macit megmentsétek, nem számít az idő, és az sem ki teljesíti hamarabb a küldetést.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék menete: A gyerekek párba állnak. A tanár berendezi a termet: babzsákokat helyez a földre kb. 30- 40 cm távolságra elszórtan. A tanár arra kéri a gyerekeket, hogy képzeljék el, hogy egyikőjük robottá, másikójuk a robot távirányítójává válik.A távirányítónak szorosan robot háta mögött kell állni, épp úgy, ahogyan a robotja áll. Bemutatja a tanár a macit, ami a játék része lesz.A párok ellenkező irányból indulnak. Instrukció: A feladat az lesz, hogy:- a robot becsukja vagy beköti a szemét- a távirányító úgy fogja a macihoz irányítani a robotot, hogy semmihez ne érjen útközben- a következő utasításokat használhatja az irányító: Indulj!Állj! x lépést lépj előre vagy hátra! x lépést lépj jobbra vagy balra! Hajolj le és keresd meg a macit! A párok eldöntik, ki milyen szerepet fog betölteni a játékban. A tanár megkérdezi, hogy a robot beköti-e a szemét vagy vállalja, hogy csukott szemmel játszik, majd elhelyezi a macit a földre. Indul a keresés. Ha a macit megtalálták, vége a játéknak és szerepcsere javasolt.
  18. A játék lezárása: A robotot megkérjük, hogy emlékei alapján járja végig a megtett utat, a távirányító segíthet neki.Megkérjük a párt, hogy beszéljék meg tapasztalataikat, mi segített, mit kellene másképp tenni.A párcsere után szintén ezt tesszük. Meg kell dicsérni a csoportot, hogy ügyesen végezték el a feladatot.Az aranyos kis macik nekik köszönhetik a szabadulásukat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A dicsérő szavak megerősítik a gyerekek további érdeklődését.Kiválaszthatják, hogy melyik figura lesz a következő alkalommal az, amivel szeretnének játszani.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A babzsákok helyett berendezési tárgyakat (pl.: székek, kuka stb.) helyezünk ki akadályként. Ha többen vannak, lehetnek csoporttársak maguk az akadályok különböző pozícióban (ülve, fekve, állva különböző testtartásban). Több gyerek esetében több pár is dolgozhat a pályán, különböző pontokról induljanak. Ebben az esetben úgy kell irányítani a robotokat, hogy ne ütközzenek össze. Nehezített helyzet az is,ha nem mutatjuk be előre a pályát. akkor rendezzük be a terepet, amikor a robot szemét bekötöttük. A pálya mérete és az akadályok távolsága befolyásolja a feladat nehézségét.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy minden játékos szívesen beköti-e a szemét.Ha szükséges, azonnal legyen kéznél a „bal” oldalt jelölő szív-kitűző, ami támpontot ad az irányokhoz.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ombodi Erzsébet