JÁTÉKRA FEL!

Karáné Szemző Noémi: Makk, dió, mogyoró…

  1. A játék neve, címe: Makk, dió, mogyoró…
  2. A játék pedagógiai célja: Az önfeledt játék öröme mellett a koncentráció, a figyelem fejlesztése, a gyors reagáló képesség kialakítása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tanulókkal megbeszélni, hogy az esetleges helyváltoztatáskor ügyeljenek saját és egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: ———-
  12. Technikai igény: Krétával vagy szigetelő szalaggal jelöljük ki a játékosok helyét.
  13. Az előkészítés feladatai: Tanterem berendezése, a játékosok helyének kijelölése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az ügyesebb gyerekek maguk is segíthetnek a játéktér kialakításában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A tanulókat felosztjuk: diók, makkok, mogyorók + 1 mókus. Fontos, hogy hárommal osztható legyen a résztvevők száma + 1 fő a mókus. Játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mókus koma tavaszi nagytakarítást tart. A polcán makkok, diók, mogyorók hevernek. Mókus koma középen áll. Körülötte a belső körben a makkok, a középső körben a diók, és a külső körben a mogyorók. A mókus azt mondja: Rendet teszek a polcomon, keveredjenek Pl: a makkok. Ekkor csak a belső körben álló tanulók hagyják el a helyeiket és átállnak egy társuk helyére. De gyorsan kell helyet váltani, mert mókus koma beáll valaki helyére. Akinek nem jutott hely, ő lesz most már a mókus, ő áll középre, s azt mondja: teszek-veszek a polcomon, keveredjenek Pl: a diók. Ekkor a középső körben álló diók keverednek. Ők állnak át valaki más helyére. A többiek nem mozdulnak. A mókus ismét beáll valaki helyére. Akinek nincs helye, ő lesz a mókus…..stb. Amelyik kört kiválasztotta a mókus, abban a körben mindenkinek helyet kell változtatni, nem maradhat a régi helyén. A mókus bármelyik kört választhatja találomra, nem kell sorba haladni.
  18. A játék lezárása: Egyik lehetőség: Addig játsszuk, míg élvezik a gyerekek, tét nélkül. Másik lehetőség: Adott időn belül, pl: 10 perc alatt kinek sikerül mindig gyorsabbnak lennie, ki az, aki soha nem lesz mókus. Ő a győztes. Lehetnek akár többen is, akik nem lesznek mókusok.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végén csillag alakban leülünk törökülésbe és kézfeltartással értékelnek a gyerekek, kinek tetszett, ki érezte jól magát? Min változtatnál? Mit csinálnál másképp? Megbeszéljük, elmondják véleményüket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítés: A mókus két kört nevez meg egyszerre.Pl: Teszek-veszek a polcomon, keveredjenek a diók és a makkok.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető folyamatosan koordinál. Kicsi gyerekeknél van, hogy eltéveszti a helyét, rossz helyre áll be. A játékvezető arra is figyel, nehogy valaki megsérüljön a játék hevében.
  22. Egyéb/megjegyzés: Harmadikosaim élvezték ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Karáné Szemző Noémi