JÁTÉKRA FEL!

Nagy Róbert: Mir-Mur gurul

  1. A játék neve, címe: Mir-Mur gurul
  2. A játék pedagógiai célja: labdaérzék fejlesztés, fair play szellemiség erősítése, együttműködésre való nevelés, koordinációs képességek fejlesztése, reakció fejlesztése, szabályok betartásának erősítése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Labdát igyekezzünk gurítani, nem dobni, helyzetváltoztatáskor figyeljünk egymásra,
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: kislabdák (létszámtól függ a mennyiség), ugrókötél (itt a térfelek elválasztását mutatja-játéknál másik osztály is tesizett a tornateremben, ezért fértünk így el. Megjegyzés: szerencsésebb, ha vonallal jelezzük a félpályát.)
  12. Technikai igény: Padok vagy zsámoly
  13. Az előkészítés feladatai: játéktér berendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az osztályt két csapatra osztom.
  17. A játék menete, játékszabályok: Játszani fogunk! A Cicaiskolában a macskák gombolyagokkal játszanak. A kislabdák jelképezik a gombolyagokat. A macskák két csapatot alkotnak. A macskák célja, hogy minél gyorsabban átgurítsák a a labdákat a másik csapat térfelére. Dobni nem szabad. Az idő lejártával az a csapat nyer akinél kevesebb a labda. Mivel macskák vagyunk ezért csak négykézláb közlekedhetünk a játékterületen. Aki feláll, vagy labdát dob, az már nem macska ezért a játéktérre kívülre kell helyezkedni, és hangosan drukkolni, biztatni kell a társaikat. Ha az adott játéknak vége, ismét macska lesz és visszaáll a játékba. Figyeljünk rá, hogy azon az oldalon hagyd el a játékteret, ami közelebb van hozzád, és a lehető leggyorsabban, társaidra figyelve. Az utolsó 5 másodpercet hangos visszaszámolással jelzem.
  18. A játék lezárása: Csapatpontok ismertetése, győztes hirdetése
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenkit dicsérek, pozitívum, hogy balesetmentesen játszottak, egymást megtapsoljuk. Biztatás, lelkesedés erősítése. Kiemelem azt,aki betartotta a szabályokat, nem kellett kiállnia drukkolni. Viszont aki kiállt és hangosan biztatta társait, az a biztatásért kap elismerést.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A macskák a vonal mögött helyezkednek el, azon belülre nem mehetnek. Középen lévő labdát (gombolyagot) kell megcélozni, eltalálni úgy, hogy az a másik csapat vonaláig eljusson, így szereznek pontot. Ha ez megvan, labdát visszahelyezzük középre és újra indul a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabálytalankodókra figyeljen, és kövesse kiállásukat. Visszaszámlálás.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy Róbert