JÁTÉKRA FEL!

Gionné Kertész Julianna: Színes hangok

  1. A játék neve, címe: Színes hangok
  2. A játék pedagógiai célja: figyelemkoncentráció, auditív észlelés, verbális emlékezet fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy amikor megfordulnak, vigyázzanak a mellettük állók testi épségére!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Esetleg, ha nagyon fiatalok a játékosok, akkor a használható színeket kitehetjük egy mindenki által jól látható helyre!
  12. Technikai igény: A játékosok számának megfelelő szabad terület álljon rendelkezésre
  13. Az előkészítés feladatai: Kialakítjuk a játék helyszínét! A játékosokkal megbeszéljük, hogy milyen színeket lehet használni!
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt felsoroljuk a választható „alapszíneket” (kék, zöld, sárga, narancs, piros, lila, fekete, fehér)! Kialakítunk egy szabad teret, ahol játszhatunk. A vezényszó (3-2-1 Színezz!) begyakorlása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék szabályának ismertetése, a kör kialakítása. A kezdő játékos kiválasztása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok egymásnak háttal kört alkotnak. Egy játékost kiválasztunk, aki a körön belül áll. Az ő jelzésére (3-2-1- Színezz!) mindenki egyszerre (ő és a többi játékos is) kimondja egy alapszín nevét közepes hangerővel! Ezután minden játékos gyorsan megfordul és a középen lévőnek rá kell mutatnia arra, aki ugyanazt a színt mondta, mint ő! Annyi ideje van gondolkodni, míg mindenki meg nem fordul!) Ha jóra mutatott, akkor helyet cserélnek! Ha nem sikerült, vagy nem mondtak ugyanolyan színt, akkor a 3. kör után választhat maga helyett egy új játékost, aki beáll a kör közepére!
  18. A játék lezárása: A játék lezárásaképpen beszélgethetünk arról, kinek mennyire volt nehéz a játék, melyik szín hangzott el a legtöbbször stb.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végén megdicsérjük a játékosokat, megtapsoljuk, azokat, akik, mindig jól tippeltek!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszható úgy is, hogy egy játékost kiválasztunk, aki a kör közepére áll, és neki fel kell sorolnia az összes színt, amit a neki háttal állók mondtak. Miközben, a körben állók, ha hallják az általuk mondott szín nevét, akkor megfordulnak. A középen álló játékos célja, hogy minél több játékostárs megforduljon! Ez a variáció jobban igénybe veszi az emlékezetet. Ezután ő választhat, hogy ki álljon a kör közepére! Ha valaki minden színre emlékszik, egy nagy taps a jutalma!
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető figyel a szabályok betartására! Biztatja, motiválja a játékosokat, a vitás helyzetek megoldásában segít!
  22. Egyéb/megjegyzés: Minél fiatalabbak a játékosok, annál nagyobb szerep hárul a játékvezetőre, hogy az esetleges vitás helyzeteket megnyugtatóan rendezni lehessen! Figyelni kell arra, hogy lendületesen, gördülékenyen kövessék egymást a körök, ne gondolkodjanak a játékosok túl sokáig!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gionné Kertész Julianna