JÁTÉKRA FEL!

Nagy Andrea: Hídépítés

  1. A játék neve, címe: Hídépítés
  2. A játék pedagógiai célja: Gondolkodtatás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Akadálymentesítés, szóbeli figyelmeztetés
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: kréta vagy karikák vagy zsinórok
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: megrajzolni a köröket vagy elhelyezni a karikákat
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Át kell jutnunk egy folyó túlpartjára hídépítéssel. (Amőba játék ) A híd 5 elemből áll, egy elem egy egy ember. Két hídépítő csapat van, akik egymást akadályozzák, mert csak egy csapat juthat a túloldalra. A híd állhat bármilyen irányban, de egyenes vonalban.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két csapat sorakozik, sípszóra indul egy-egy ember, és elfoglal a pályán egy-egy helyet (5×5 körök). Következő sípszóra ismét indul mindkét csapatból egy tag. Úgy kell helyezkedniük a folyón (pályán), hogy egymás után fel tudjon állni öt ember, de közben azokra a pozíciókra is figyelni kell, ahol a másik csapat építkezik, be kell állni az ő sorukba, akadályozva az egységes vonalukat. Az a csapat kapja a pontot, ahol először feláll a híd, az öt tagból álló egyenes sor, akár átlósan is. A folyón építkezők nem irányíthatják tagjaikat, hogy hova álljanak, erre a taktikára indulás előtt van lehetőségük, akkor állíthatják fel a stratégiájukat. Helyfoglalás közben nem lehet lökdösődni, a felállított cölöpökre vigyázni kell, a baleset elkerülése végett.
  18. A játék lezárása: az első híd megépülése után mindenki elhagyja a folyót, a sor végére megy, és új építészek indulnak. Az a csapat nyer, aki előbb épít fel 5 db hidat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az a csapat ügyes, aki a gyorsaság mellett jól taktikázik, és összedolgozik a tagjaival. Folyamatosan figyel, gyorsan reagál a kialakuló helyzetre.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A csoport vagy osztály létszámától függően csökkenthető, vagy bővíthető a híd hossza, megváltoztatható a játéktér alakja is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Játékosok indítása, bírói feladatok, balesetmegelőzés
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy Andrea