JÁTÉKRA FEL!

Felber Istvánné: Találj helyet a vonalon továbbfejlesztett változat: Fecskék a drótra (baglyok, gólyák) – Vezérfecskés – Fecskemama, fecskepapa

  1. A játék neve, címe: Találj helyet a vonalon továbbfejlesztett változat: Fecskék a drótra (baglyok, gólyák) – Vezérfecskés – Fecskemama, fecskepapa
  2. A játék pedagógiai célja: Téri tájékozódás, mozgásügyesség, reakció gyorsaság fejlesztése, szabálytudat alakítása
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek figyelmeztetése, hogy ne egymásba kapaszkodjanak, mert leránthatják egymást a padról, illetve ne lökdössék társukat.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Öntapadós ragasztócsík, tornapadok
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Csík felragasztása, padok előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A padok behozatalánál segíthetnek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A helyszín bejárása, csíkokon való járás, a játékszabály ismertetése, alapjáték megtanulása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek szaladgálnak a teremben és találj helyet a vonalon felszólításra a felragasztott vonalra állnak. (Többször ismételve). Szerepbe bújunk, fecskék leszünk.(Fecskék a drótra). Baglyocskává változunk és guggolunk a dróton. Ha gólyák vagyunk, egylábon állunk. Repüljetek madárkáim felszólításra indulunk, majd az adott szerephez alkalmazkodva visszatérünk.
  18. A játék lezárása: A kismadarak visszatérnek a kiinduló pontra.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Folyamatos dicséret, buzdítás.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Alapjáték: Találd meg a helyed a vonalon (futással) – Fecskék a drótra (madarak repülését utánozva) – Guggolásban érkezve, mint a baglyocskák – egylábon állva, mint a gólya. – Vezérfecskés. A gyerekek a kijelölt vezért követik, oda száll le és akkor, amikor a vezér. – További változat, hogy az egyik vonalon a fiúk, másikon a lányok állnak.(Fecskemama, fecskepapa a vezér). Figyelni kell, hogy mindenki a saját mamáját, papáját kövesse. Először külön „repülnek” a fiúk, utánuk a lányok, majd nehezítve a feladatot, egyszerre indítom őket. Párban is játszható. Ha már mindenki megértette a játékot, akkor nehezítem a játékot tornapad bevonásával. A vonal funkcióját átveszi a pad. A mozgás kivitelezése még több figyelmet igényel a gyerekektől.(fellépés, lelépés, egyensúlyozás) Nem csak magukra, hanem társikra is figyelniük kell. Ha gyerekek esetleg elfáradnak, akkor a pados játékot más alkalommal valósítjuk meg.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok ismertetése, próbajáték levezetése, figyelem felhívása a balesetveszélyes helyzetek elkerülésére, a gyerekek testi épségének óvása. A változó szabályokat menet közben ismertetem, tehát a gyerekek folyamatosan mozgásban vannak, nincs várakozási idő.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek által már ismert volt a játék, újdonságot a tornapad bevonása jelentette. Kis-középső csoportos óvodások életkori sajátosságaiból adódóan ennél bonyolultabb játékot nem tervezhettem. A csoportban több sérült kisgyermek jár, az ő képességeiket is figyelembe kellett vennem. A játék az ő számukra is sikerélményt jelentett. A gyerekek különböző fejlettségi szintjük ellenére azonos mértékben tudtak részt venni a játékban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Felber Istvánné