JÁTÉKRA FEL!

Ladányi Ferencné: Hullám jobbról, hullám balról (új változat)

  1. A játék neve, címe: Hullám jobbról, hullám balról (új változat)
  2. A játék pedagógiai célja: – Az ismert mozgásformák új kontextusban való gyakorlása. – Közösségi alkalmazkodás fejlesztése – Koncentrált figyelem fejlesztése – Egyensúlyérzék fejlesztése – Gyorsaság fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: – A Bosu labdák körültekintő kihelyezése, elegendő helyet biztosítva a körülötte lévő mozgásra – Felhívom a gyermekek figyelmét az egymásra való odafigyelésre
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Bosu labda, más változatban helyettesítheti szék, párna, stb.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Bosu labdák elhelyezése gyerekek segítségével.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt páros feladatokat végzünk, majd ennek végén a párok egy–egy Bosu labdát kapnak, melyet az általam megjelölt helyre tesznek le. A játék kezdete előtt ellenőrzöm, hogy megfelelő helyen vannak-e a Bosuk, a balesetmentesség és a játék gördülékenysége érdekében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek elhelyezkedése a Bosun, illetve a Bosuk között. A hullám jobbról… játék szabályának felidézése, néhányszori eljátszása.
  17. A játék menete, játékszabályok: „Ti már olyan ügyesek vagytok, hogy azt gondoltam nehezítünk ezen a játékon. – hullám jobbról (balra ül át) – hullám balról (jobbra ül át) – árvíz (futás a kör közepén szerte szét) – pálmafa (Bosu tetejére állva a kéz magastartásban, szökdelés – aki nem talál Bosut, az a két Bosu között „úszik”) – sziget (Bosun ülve törökülésben fülfogással egyensúlyozás – aki nem talál Bosut az „úszik”)”
  18. A játék lezárása: A játék végére a tempóváltás igencsak felgyorsul, kapkodás, vidámság, zűrzavar, nevetés a vége az egésznek. A „napsütés” vezényszóra a már elfáradt gyerekek mind hanyatt fekszenek, megnyugszanak a légzőgyakorlat segítségével, amit egy kis relaxációba vezetek át.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Természetesen megdicsérem azokat a gyerekeket, akik nagyon figyeltek és jól követték az utasításokat. (Az ellenőrzés és dicséret módszerét én játék közben is mindig alkalmazom) Akik nem voltak annyira figyelmesek, azokat a gyerekeket arra biztatom, hogy legközelebb ügyesebbek legyenek (nem említek neveket, úgyis tudja akire vonatkozik).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Felhívom a gyerekek figyelmét arra, hogy legközelebb ők fogják majd kitalálni a szabályt, addig is gondolkozzanak rajta. (szoktunk ilyet csinálni máskor is és általában nagyon jó ötleteik vannak)
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Bosu labda Instabilitása miatt fejleszti az egyensúly érzéket. Izomerő fejlesztésére is alkalmas, mivel a gyakorlatok végzése közben a hát és hasizmok folyamatosan megfeszülnek. Javítja a koordinációt. Sokoldalúsága miatt mindenki találhat olyan gyakorlatokat, gyakorlatsorokat amely minden korosztálynak megfelel. Nagyon élvezték a játékot a gyerekek, el is fáradtak, a játéköröm a szemeik csillogásából látható volt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Ladányi Ferencné