JÁTÉKRA FEL!

Lüvi-Funk Alexandra: Testőr-Diktátor

  1. A játék neve, címe: Testőr-Diktátor
  2. A játék pedagógiai célja: koncentráció fejlesztés, labdás készség fejlesztése, együttműködés a társakkal, logikai gondolkodás fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: akadálymentes játéktér biztosítása
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: min. 5 játékos, min. 1 (puha) labda-szivacslabda
  12. Technikai igény: különösebbet nem igényel
  13. Az előkészítés feladatai: akadálymentes játékteret kialakítani, szükséges eszközöket (labda) előkészíteni, a játékosoknak kört alakítani
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: köralakítás, labda kihozása a szertárból
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mai órára is hoztam nektek egy izgalmas játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: A várost egy diktátor, egy nagyhatalmú, úr vezeti, aki sanyargatja a népét és nagyon szigorú döntéseket hoz, ami a város lakóinak nem tetszik. Meg kell jelennie a városban, de fél az emberek haragjától, ezért testőrt fogad. Mikor a város terére ér, az emberek körbe fogják, és meg akarják dobálni. A testőr feladata az lesz, hogy teljes testével védje a diktátort, nehogy eltalálják. Ha mégis megdobják a diktátort, a testőrből diktátor lesz. Abból, aki eltalálta a diktátort, testőr lesz, a régi diktátor visszaáll az emberek közé a körbe.
  18. A játék lezárása: Mindenki volt testőr és diktátor is.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ügyesek voltatok, valaki diktátornak, valaki testőrnek érezte jobbnak magát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: két testőrt alkalmazni, két labdával játszani, növelni a kör átmérőjét, a kör egyes tagjainak szemét bekötni
  21. A játékvezető speciális feladatai: a játékterület kialakítása, biztonságossá tétele, a kerettörténet és a szabályok ismertetése, játék lezárása
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot először próbáltuk ki. 4. osztályosokkal és egy óvodással játszottunk együtt. A kerettörténet rögtön megnyerte a tetszésüket, könnyen megértették a szabályokat. A játék felétől nehezítettem a szabályon, két labdával folytattuk a játékot. A gyerekek javasolták a két testőrrel való játékot is, így nehezítve a kidobás esélyét.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lüvi-Funk Alexandra