JÁTÉKRA FEL!

Utassy Katalin: Kincsvadászat

  1. A játék neve, címe: Kincsvadászat
  2. A játék pedagógiai célja: Összeadás gyakorlása, együttműködés fejlesztése, közös, vidám játék.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra, a székek lábába ne essenek el
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: „kincsek” (kalózjelképek), melyek értéke: 10, 20, 30, 40, 50. Jutalom aranytallér csokiból
  12. Technikai igény: résztvevők számának megfelelő mennyiségű szék
  13. Az előkészítés feladatai: Kivágom a kalózjelképeket, az értéküket feltüntetem, helyszín berendezése (a székeket körberakom, és mindegyikre rakok különböző értékű „kincset”)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Esetleg a kalózjelképek megrajzolása (ha nagyobb gyerekekkel játszom), de most én készítettem el előre
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek már ismerik egymást, osztályból egy kisebb csoport. (Ha a résztvevők nem ismerik egymást, mindenképp játszunk előtte egy névtanulós játékot.)
  17. A játék menete, játékszabályok: Kopasz kalózok szigetére érkeztünk, ahol értékes kincseket keresünk. Minden gyerek egy szék elé áll, amin legalább öt darab „kincset” (kalózjelképet) talál, melyek értékét kétjegyű számok jelzik. Minden székről felvesz (felvehet) egy-egy kincset, tapsra mozgunk az óramutatóval megegyező irányba. (1 próbajátékot játszunk) Addig gyűjtsd a pontokat, míg a százat el nem éred! Ha elérted gyere hozzám a kapitányodhoz a jutalmadért! A továbblépésnél olyan szék elé állj, ahol találsz még kincset! Úgy gyűjtsd a kincseket, hogy a kezedben pontosan 100 pontértékű kincs legyen, tehát nem muszáj minden széknél felvenned kincset! Figyelj a másikra, ne lökd fel a másikat!
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha mindenki megtalálta a 100 pontértékű kincset.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Aki összegyűjtötte a 100 pontot kap tőlem egy aranytallért. Ügyesek voltatok! Köszönöm a részvételt! Hogy tetszett a játék?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet százas számkörben az összes számmal játszani (mivel én kicsikkel játszottam, nálunk csak 10, 20, 30, 40, 50 pontértékű kincs volt, így könnyebb az összeadás). Lehet más művelettel játszani kivonás, szorzás, osztás. Lehet úgy befejezni a játékot, hogy aki összegyűjtötte a 100 pontot, írja le az összeadást a füzetébe.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Tetszett a gyerekeknek a játék
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Utassy Katalin