JÁTÉKRA FEL!

Horvátné Holman Mária: Válaszolj, ha tudsz!

  1. A játék neve, címe: Válaszolj, ha tudsz!
  2. A játék pedagógiai célja: Játékosok együttműködése, fogalmak elmélyítése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető 20 kérdéssel készül, a kérdést csak akkor teszi fel, ha játékos nyer a kő, pappír, olló játékban, csak helyes válasz esetén kap a csapat pontot. A játékosok sorban állnak, megfogják egymás kezét. A szélső játékos és a játékvezető kő, papír, olló játékot játszik, a többek nem láthatják a játék kimenetelét (elfordulnak). Ha a játékos nyer, megszorítja a mellette álló kezét, a kézszorítás láncszerűen végig halad, az utolsó játékos a szabad kezét a magasba tartja, és így lehetőséget kap a válaszadásra. Amennyiben jól válaszol, 1 pontot szerez a csapatának és a sor első ember lesz. Amennyiben a kő, papír, olló játék döntetlen, vagy a játékvezető nyeri, akkor addig folytatják az adott játékossal, amíg a játékos nem nyer. Közben a válaszadás lehetőségének száma csökken. Ha a játékvezető nyer, de a játékos megszorítja a mellette álló kezét, azt jelezvén, hogy ő nyert, és az utolsó ember a kezét magasba tartja, akkor hibapontot kap a csapat.
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horvátné Holman Mária