JÁTÉKRA FEL!

Herczeg Gabriella: Ébresztő, fel!

  1. A játék neve, címe: Ébresztő, fel!
  2. A játék pedagógiai célja: Képes legyen a csoport az együttműködésre, a hibák javítására, a kitartó figyelemre, a vezényszó hangsúlyozására.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A térformához szükséges terep ellenőrzése.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Idősebbekkel, vagy sérült embereknél székek szükségesek.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A terep előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Amennyiben teremben játszunk, a székek, asztalok elrendezése, hogy a térformát ne akadályozzák.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A csapat fogadása Mindenki (persze, aki kíváncsi és szeretne játszani-később is lehet csatlakozni) be kell, hogy álljon az általunk kialakított körbe. Egy rendészeti csapat kiképzésén vagytok. A kiképzésen vannak újoncok és egy kiképzőtiszt. A játék célja, felismerni, hogy ki a kiképzőtiszt.
  17. A játék menete, játékszabályok: Nagyon egyszerű a játék. Egyenlőre mindenki a kör közepe felé fordul, hogy lássuk egymást, ismertessem a játékszabályokat, kérdéseket tehessetek fel. A szabályismertetés után minden résztvevő kifele fordul a körből, mert aludni, pihenni, relaxálni, mindenki maga tud. Elfáradtak az újoncok a kiképzés során, ezért elpilledtek. Mindenki becsukja majd a szemét. Ezt viszont a kiképzőtiszt nem hagyhatja, ezért felébreszt, észhez térít egy-egy kiszemelt kopaszt. Mégpedig úgy, hogy a háta mögé áll, mutatóujjával megböki a hátát az egyénnek és rákiabál (elváltoztatott hangon): ÉÉÉbresztőőő, fel! Az újonc feleszmél, de nem leskelődik, hanem igyekszik felismerni a tisztet. Háromszor kérhet ismétlést. A többiek is gondolkodhatnak, hogy ki a tiszt, de nem segíthetnek, és nem nézhetnek hátra se. A legjobb, ha tovább alszanak. 1. ha felismeri a hangot: helyet cserél a korábbi tiszttel. Az ő jutalma, hogy kiválaszthatja a következő tisztet. Odamegy a háta mögé valakinek megböki és helyet cserél vele. 2. ha nem ismeri fel a tisztet, akkor az elváltoztatott hangú egyén megbök egy másik újoncot, aki igyekszik az elváltoztatott hangú tisztet beazonosítani.
  18. A játék lezárása: Amíg a játékosok jól érzik a játékban magukat, fent marad az érdeklődés, addig játszhat. Maximum szerintem 5-6 perc.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli jutalmazás. mosoly az arcokon is jutalom. A játék utáni egyéni beszélgetések is jutalomként értékelhetőek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kis gyerekeknél egyszerűsíthető, a téli álmát alvó medvét felébresztő varjú károgására. Idősebbeknél, vagy vezényszavakban járatos egyéneknél, más (akár egyszerre több) vezényszavak alkalmazására, rögzítésére.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Odafigyelni a játékszabályok betartására, a viták kialakulásának megakadályozására. A játékszabályok pontos, érthető ismertetése. A játékban később bekapcsolódó, bátortalan személyek motiválása. Folyamatos dicséret.
  22. Egyéb/megjegyzés: Eldönteni, hogy ÉN játszom-e.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Herczeg Gabriella