JÁTÉKRA FEL!

Balogh Erna Katalin: Autó,motor, hajó, repülő

  1. A játék neve, címe: Autó,motor, hajó, repülő
  2. A játék pedagógiai célja: emlékezet, figyelem, összpontosítás fejlesztése,együttműködés és egymás megérintése örömszerzés, szórakoztatás, mozgásigény kielégítése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: helyváltoztatáskor egymásra való odafigyelés
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség technikai kellékre
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín átrendezése / Állva biztonságosan tudjanak mozogni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: –
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabály ismertetése. Egymás után többször mondják el a négy jármű nevét,hogy a helyes sorrendet megjegyezzék!
  17. A játék menete, játékszabályok: Játékszabály: A gyerekek sétálnak a teremben, én a játékvezető megérintem az egyik gyerek vállát és azt mondom: Auto! Ő tovább adja az érintést egy általa kiválasztott csoporttársának és azt kell mondania: Motor. Majd a megérintett gyerek is továbbadja az érintést és azt mondja: Hajó. Ez a játékos akit megérint annak azt mondja ,hogy Repülő! Következő játékos, már újra autót mond! Addig játsszuk amíg a gyerekek élvezik a játékot! Aki nem tudja folytatni a helyes sorrendet az kiesik a játékból! Aki kiesett az leül!
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége ha már csak egy résztvevő marad játékban!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén mindig megdicsérem a játékosokat, megkérdezem tetszett-e a játék és hogyan érezték magukat!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítés: 1., Ha nem négy járművet mondanak, hanem egy négysoros mondóka sorait! 2., Ha nem sétálnak hanem futnak a játék közben! Mondóka: Piros autó nagyon szalad Piros autó mint a pipacs Piros autó ipi-apacs Megláttam a rendszámodat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok fokozatos ismertetése! Fokozatosság elve! Járművek pontos sorrendjének helyes megjegyzése! Ha ez már érthető akkor jöhet a játék nehezítése, továbbfejlesztési variációk
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot először játszottam, egy, az általam sokat használt könyvből! Antal Judit: Mi lennék, ha jármű lennék? Módszertani ötletek a téma feldolgozásához
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Balogh Erna Katalin