JÁTÉKRA FEL!

Varga Erzsébet: Horgászos játék

  1. A játék neve, címe: Horgászos játék
  2. A játék pedagógiai célja: Óvodás korú gyerekek sokoldalú fejlesztése. Fejlődjön nagy mozgásuk, finom motorikájuk, szókincsük, ismerkedjenek a színekkel, gyakorolják a számolást, sorszámneveket, nevezzék meg a vízi állatokat, dolgozzanak együtt társaikkal, figyeljenek egymás biztonságára, élvezzék a közös játékot…
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyezkedjenek el úgy a tó körül, hogy horgászbotjaikkal ne üssék meg egymást! Többnyire ülve horgászunk.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Horgászbotok zsinórral és mágnessel felszerelve, különböző színű és fajtájú papírból készült vízi állatok – fejenként 12 db – mindegyiken gépkapocs (hogy a mágneses horgászbottal fel tudják emelni), minden résztvevőnek 1 db kis műanyag vödör – a halak tárolására, 1 db nagy méretű textil terítő = víz (tenger/tó/folyó)
  12. Technikai igény: Esetleg szék, de szőnyegen ülve és állva is játszható.
  13. Az előkészítés feladatai: Elkészítjük a vízi állatokat – körberajzoljuk a sablonokat, kivágjuk, ragasztással díszítjük, gépkapcsot teszünk mindegyikre. Kiürült savanyúságos vödrök gyűjtése, kitisztítása. Minden kis vödörre felragasztjuk a gyerekek saját jelét. Elkészítjük a horgászbotokat: botra zsinórt kötünk és mágnest erősítünk a zsinór végére. Leterítjük a textilt belehelyezzük a halakat. Párokat alakítunk – egy horgászik a párja segít levenni a halakat…
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen készítjük el az állatokat – vágás, ragasztás, díszítés… 8-10 gyerek horgászik – és mindegyik párja mellette ül és segít – telepíti a vízi állatokat, majd a kifogottakat a kis vödörbe beleteszi.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Miután a telepítés megtörtént, kezdődik a verseny. Aki kifogja leghamarabb a saját 12 vízi állatát ( halak, rák, teknős, cápa, delfin, ponty, csikóhal, aranyhal, rája, polip) az a nyertes, az első, aztán a második….
  17. A játék menete, játékszabályok: Csak a saját vízi állatait horgászhatja mindenki. A horgászbot és a zsinór segítségével a mágnesre kell ragasztani a kifogásra szánt állatot. Kézzel csak a segítő foghatja meg őket, amikor leveszi a mágnesről, és beleteszi a horgász kis vödrébe. Az nyer, aki először kifogja, mind a 12-t. Ha mindenki végzett cserélnek a párjukkal, ők is ugyanúgy horgásznak – új verseny indul.
  18. A játék lezárása: Megtapsoljuk a nyerteseket – díjat kap az első három helyezett. Megköszönöm a részvételt. Elpakoljuk a vödröket és összehajtuk a „vizet”;.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, jutalom osztás, megtapsoljuk a nyerteseket – díjat kap az első három helyezett.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet ülve, széken ülve, állva is horgászni – játék előtt megbeszéljük, hogy hogyan.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ismertetni a vízi állatok fajtáit, rákérdezni a színükre, számukra… Figyelni a biztonságra – nehogy megüssék egymást a horgászbottal – ne kapkodjanak, nyugodtan horgásszon mindenki!
  22. Egyéb/megjegyzés: Ovisok nagyon szeretik ezt a játékot, gyakran kérik és sokszor játsszuk – most már a saját vízi állataikkal is – melyeket majd évzáró után hazavihetnek ajándékba, saját horgászbottal, vízzel és vödörrel együtt! 🙂
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Varga Erzsébet, (varga75@citromail.hu)