„Mivel izgő – mozgó óvodai csoportom van, nem igazán tudom ültetni őket. Én ezt a játékot sétálva játszatnám velük, viszonylag szűkebb játékteret kijelölve! Apraja falvát veszély fenyegeti! A gonosz Hókuszpók ( kiválasztott gyermek, akiről senki nem tud) azt a fondorlatos tervet eszelte ki, hogy Hupikék törpikévé varázsolja el magát és így könnyedén elvegyül és járkálhat a törpök között. A terv része, hogy amelyik törpikére séta közben rákacsint, az a bűvkörébe kerül és önszántából elsétál Hókuszkóp kastélyának tömlöcébe ( jelen esetben leül a padra). Hókuszpók a törpök elfogását addig folytathatja, amíg három törp rá nem jön, hogy ki nem törp falva lakója. Három törpének egyszerre kell, hogy jelezzék Törp papának ( játékvezető), kire gyanakszanak. Amennyiben a három törp elképzelése nem egyezik, úgy mindhárman Hókuszpók bűvkörébe kerülnek és ők is elsétálnak Hókuszpók kastélyának tömlöcébe ( szintén leülnek a padra).Ha viszont a három törp egyszerre kimondja kire gyanakszanak és a kimondott név ugyanaz, akkor megtörik Hókuszpók varázslata; Hókuszpók köddé változik és többé nem lesz hatalma a törpök felett.”
Németh Beatrix
Célcsoport: 5-9 év